2 sep. 2009

Den viktiga återhämtningen

Jag har vilodag, en dag för återhämtning och “läkning”! Den viktiga vilan som ska och måste få ta plats, ta tid och vara inplanerad!

Men jag vill inte vila idag, jag vill träna! Trots att musklerna värker något efter gårdagens nya träning, både i mage och rumpa, vill jag träna! Svettas, svära och känna lyckan efteråt! Men jag får vänta tills i morgon, för då är jag på det igen!

PS. Dock är det positivt att jag känner detta, då är jag på väg tillbaka, är inne på rätt väg och känner suget efter ansträngning igen! DS

4 kommentarer:

Ciz sa...

Min inspiration infinner sig däremot INTE. Jag vill äta muffins och baka äppelpaj. Nöjer mig med 1-2 pass i veckan för tillfället...

Träningsglädje sa...

åh äppelpaj. åh muffins... mums!

Unknown sa...

Härlig känsla! :)

Miss Agda sa...

Ibland är det frustrerande att vila, men det är ju viktigt så det är bara acceptera det… Jag har haft en riktig frustrationsvecka med jobbiga rekommendationer från min doktor (ingen hård träning på 3 veckor..) Har inte lytt doktorn och det slutade med halsont, kroppen var tvungen att säga ifrån. Fast idag känner jag mig bra igen.
Trevlig helg på dig o många kramar!