21 maj 2007

Tri-Ben

Snart kan jag sjunga sången "Huvud, axlar, knä och tå"

Triceps
Tre små men väldigt svaga och inte så uthålliga muskler har nu tränats på jobbets gym! Snuskigt jobbigt blev det tillslut efter att ha plågat dom med 4 stycken olika övningar samt skakmaskinen! Det blev French press med z-stång, Omvända Pushdowns, drag över huvudet med rep i CC samt Kickbacks i CC.

Nu säger vän av ordning, hallå sa du inte aldeles nyss att du skulle köra ben? Jo det sa jag, men jag bestämde mig på den korta prommenaden (tar det 2 minuter kanske) från Administrations huset till gymet att jag delar helt enkelt upp armar och ben i två, för att slippa lida allt för länge av ren tristess

Framsida ben
Ben press och Benböj, allt djupt och strikt. Kanske inte fullt pådrag av vikter, men samtidigt väldigt långsamt och ordentligt! Tro mig, jag kommer inte kunna gå normalt i morgon!

3 kommentarer:

Terese sa...

Brukar inte du komma på mina klasser på Sats Stureplan på onsdagsmorgnar?? Kul att läsa din blogg.

Pernilla "Nilla" Svensson sa...

Jo Terese, det brukar jag faktiskt! Vad kul att du hittade hit! Å ibland även på tisdagsmorrnar på Zenit!

Vi ses i morgon bitti!

Terese sa...

Låter bra. Nu vet du att jag har extra koll på dig, så nu blir det ännu svårare att missa morgonträningen ;-) Ses imorrn!