30 maj 2007

Morgonträning på Hötorget!

Stå upp, sitt ner och TA I!!!!

Ja så kan man sammanfatta passet som går på onsdag mornar på just Hötorget! Det är ett galet pass med backar och motstånd och du skall inte tro att man kan smita undan, för då kommer Apollo ner från sin cykel där framme och drar på motståndet på sin egen! Det är KUL! det är jobbigt men framförallt det ger mersmak! Och händer det sedan att han vid sista spurten, den sista låten, kommer av cykeln för att med sin vattenflaska spruta ner oss som sitter i närheten för att vi skall våga ta i det lilla lilla sista, då är morgonen gjord! Efter det KAN inte dagen bli annat än bra!

Möte med Puma!
I morse hade jag återigen bestämt möte med Puman! Det är tur det, för som vanligt va det väldigt skönt i sägen när klockan ringde och man helst av allt hade velat ligga kvar mellan sköna lakan! Till och med katten tittade konstigt på mig när jag klev upp! Men som så många gånger förr så e det bara det första steget som känns tungt, och med tanke på att jag är ledig torsdag och fredag, va det faktiskt inte så genom vidrigt som det kan vara!

Inställd styrketräning
Idag blir det dock ingen styrketräning för mig. Vi har "Teambilding" på jobbet från klockan 12 och innan dess bör man med all säkerhet både ha fått i sig mat och gjort lite nytta! Men som jag sa innan så är jag faktiskt ledig i två dagar nu, så jag får helt enkelt ta igen det senare i veckan!

1 ynka dag kvar!
Nu till något annat. I lördags då jag och Anna träffades för en öl i i den uteblivna kvälls solen, sa hon med ett konstaterande att det här är den sista lördagen du är 34! Å ja, i morgon är det inte längre närmare 30 än 40, i morgon vänder det, i morgon blir jag 35 eller som jag nu mer säger, i morgon firar jag återigen namnsdag (för Er som inte vet så är det faktiskt Pernilla i morgon)!

Det kan tyckas att 35 är gammalt, men jag känner mig inte så gammal förutom då jag tänker på att min lillasyster faktiskt blir 32 i år! Annars så nej, 35, inte jag och inte nu! Jag har i och för sig ingenting emot att bli äldre, alternativet e ju rätt trist liksom, men visst känns det lite konstigt!

Nå väl, i morgon skall jag i alla fall fira mig själv med både tårta och rödvin samt de närmst sörjande! På lördag, när Ankan besöker storstaden, skall jag fira med mina kära musketörvänner hade jag tänkt!

1 kommentar:

Puma sa...

Ja det var en kul klass. Fast inte ser han ut som en spinninginstruktör inte. Men kul att han sprutade vatten. Det gav en kick! Nu är jag jättetrött. Jag är ensam på kontoret och vi har en soffa här som ser väldigt bekväm att vila i en stund...