25 maj 2007

Nu så!

Då huvudet får stryk, får bloggen lida

Besök och kunskap
Den här veckan har varit lite hackad och malen i olika propotioner så tyvärr så har bloggen fått lida lite! Men efter att fått en på skarpen tillsägning av Puma i morse, så tar jag mig nu i kragen *skrattar* Men så här e det, i onsdags va jag ute på Djurgården och Cirkus hela dagen för att roa mig på ett evenemang annordnat av Dell. Man blir trött av att sitta och lyssna en hel dag men eftersom jag träffade min kamrat Hannas A, så bestämde vi oss illa kvickt att en öl efteråt skulle förgylla tillvaron!

Igår var jag och försökte lära mig allt om licenser! Att ett företag som Microsoft kan och framförallt har orken att krångla till det så fantastiskt mycket?!! Jag vet inte om jag blev varesig klokare eller mer bildad, troligtvis bara mer förvirrad!

Träning
Men jag har faktiskt tränat också! I onsdags morse, efter att ha fått en "utmaning" från Terese att hon skulle hålla koll på mig, släpade jag mig faktiskt upp på morgonträning utan varken Puma eller C vid min sida. Nu hann jag bara köra 30 min spinning, eftersom jag skulle vara ute på Djurgården 08,00, men det va bättre än inget. Tack Terese att du håller kollen på mig!

I morse var det dax för mig och Puma att köra ytterligare ett morgonpass med spinning. Den här gången 45 gula minuter! Men eftersom klassen inte börjar för änns 06:45 hann jag faktiskt med lite styrketränign för mina biceps också!

Dagens medalj
Den här dagens medalj, eloge och imponerande uppsyn ger jag till Puma! Hon tog sig till morgonträninen trots att hon skulle jobba hemma idag, trots att hon verkligen inte behövde gå upp utan faktiskt kunnat sova ett par timmar till innan jobbet kallade! När jag imponerat säger fy sjutton va strångt, tittar hon på mig och förklarar utan omsvep att; men vadå, jag hade ju lovat! Det kallar jag strongt gjort och det är värt en rungande fredagsapplåd!

4 kommentarer:

Puma sa...

Haha, du är rolig du. Det är väl DU som borde få applåden för att du var på gymmet tidigare än nödvändigt och körde styrka INNAN passet började! Själv satt jag ju och sov på cykeln...
Shoppa gärnet nu - så syns vi till nästa pass! :-)

Anonym sa...

Skönt att Ni håller ställningarna, snart är vi tre på morgonspinningarna! /Ciz

Pernilla "Nilla" Svensson sa...

Vi LÄNGTAR efter dig gumman... då blir vi de tre musketörerna och kör som vanligt efter devisen en för alla!!! eller hur ;)

Terese sa...

Saknade dig på klasserna imorse, men såg att du hade tränat på Hötorget istället så då är det lugnt :-). Jag måste ju hålla mitt löfte att hålla koll på dig.