3 juli 2007

Ingen cykel för Nilla

Trots att jag hade plannerat, blev det ju inte riktigt så

Ofullbordad cykelaffär
Igår skulle jag köpa cykel, men detta blev av intet. Däremot fick mitt misslyckade cykelköp gå före den inplannerade träningen. Nu hittade jag ingen cykel heller, så jag fick snällt släpa på min ryggsäck utan att packa upp den!

Rygg och ben
Idag däremot bev det både styrketräning och spinning. Eftersom jag inte har kört så mycket styrka har mitt midjemått blivit lite sälaktigt och ryggen känns ömmare än vanligt av allt stillasittande på jobbet. Således blev det både rygg och mage idag. Jag vågade inte lägga på fullt så mycket som jag hade innan jag slutade, men possetivt nog verkar jag inte ha tappat SÅ mycket! Hantel-rodd, sittande rodd och lastdrag framför huvudet blev det, samt 3*10 av rygglyft (utan extra vikt, men både höga och fina).

Spinningpasset idag va lite av ett disco! Tungt och tuffa 45 minuter på Hötorget och så fick jag göra en ny bekanskap med en "ny" spinninginstruktör som jag aldrig har kört med innan! Inspirerande!

Matkontot
Nu har jag börjat skärpa till min mat igen! Sälmidjan skall trimmas till semestern som ni vet! Men jag är inte så strikt som jag kommer att vara efter semestern, då de 100 dagarna av regelrätt "deff" startar med både morgonprommenader och socker restrektionerna åter gör sitt intåg i mitt liv!Fram till dess så äter jag små men många portioner men räknar inte slaviskt kalorierna.

Inga kommentarer: