23 juli 2007

Cykel och sol!

Bakom molnen lyser alltid solen!

Inomhuscykling
Ja det är tur man har sina kära spinningcyklar när regnet öser ner och det sista man vill är att sticka ut näsan utanför dörren. Jag känner mig lycklig över att jag inte har semester, eftersom jag då hade fått spader av allt regn, utan går faktiskt till jobbet rätt glad om morrnarna dessa sista dagarna innan det är dax för mig att ta lite ledigt.

Idag var jag för första gången på SATS vid Odenplan. Jag har blivit "varnad" att gå dit, och jag kan väll kanske förstå dessa varningar. Nu tycker jag iof att Fridehemsplan är värre och på Odenplan hade dom i alla fall fungerande duchar man blev blöt av, men källare är inte kul och bristen på ventilation är alltid lika frustrerande.

Däremot va det skojigt att springa på Veronica som körde passet. Vi har jobbat ihop på Gröna Lund i vår glada ungdom det vill säga vi har druckit en hel del öl tilsammans! Jag visste inte om att hon skulle köra idag, men när hon kelv in i salen va det något bekant över henne och efter ca en halvtimme sa det klick i huvudet och bitarna föll på plats.

Mål
Jag läste precis i Pumas blogg om mål, målet med att träna gällde det den här gången. Jag är, liksom hon, rätt vek om jag inte har mål framför mina ögon. Är nog lite av en man och dennes projekt. Gör jag det inte till ett projekt så lägger jag väldigt lätt av. Nu under sommaren har mitt mål varit att må bra. Röra på mig ett par gånger i veckan, men framförallt att njuta av sommaren, uteserveringar, vänner och familj. Det där med uteserveringar har det iof inte varit så mycket med, men med resten tycker jag att jag lyckats ganska bra! Till hösten eller rättare sagt efter semestern har jag däremot mer klara mål. Jag tänker börja en 100 dagars "diet" som inefattar hård styrketräning, lagom med spinning och tillslut eländiga morgonprommenader. Jag kommer självklart att dokumentera allt detta i denna lilla blogg så för den interesserade kommer det finnas möjlighet att följa mina strapatser *s*

7 kommentarer:

Puma sa...

Jag skriver upp mig på följetongen! Och längtar faktiskt efter morgonspinningar!! Men se till att njuta nu för allt vad du är värd, för sedan kommer 100 dagar hell verkar det som...

Anonym sa...

jag har ockrå formulerat mål för att inte tappa motivationen. hatar att träna planlöst utan något mål. men nu ska det bli ordning och reda =)

Pernilla "Nilla" Svensson sa...

Puma, du är registrerad till följetongen *s*
Njuta det ska jag, för det är jag bra på! Och på semestern skall jag bara vara ledig... eller ehhh ja jo, lite träning lär det väll bli, men inte några tidiga morrnar *S* Dom spar jag till följetongen!

Ja, jag gillar att ha mål, det blir så mycket lättare då när det går emot en, vilket det gör ibland, då måste man ha målet i sikte och fokusera, för jag vet ju att det är övergående *s*

Sporty Spice sa...

Varför ska du köra morgonpromenader om du tycker att de är "eländiga"? Kör intervallträning istället, tar mindre tid och är effektivare.

Pernilla "Nilla" Svensson sa...

Sporty:
Jo du förstår att jag har den egenheten att jag inte kan stå på tå och detta efter en operation, således kan jag inte springa utan att få JÄTTE ont i min fot, eftersom du "skjuter ifrån" med tårna (mm jag har provat). Alltså återstår prommenaderna!

Anonym sa...

Jag kommer följa dina framgångar (för det räknar vi väl med att det blir?) och hoppas få lite motivation och inspiration till mitt eget projekt genom det! Lycka till!

Pernilla "Nilla" Svensson sa...

Du är så välkommen prralin! Klart det skall bli framgångar *S* det har ju gott förr!