22 mars 2010

Grilla korv i snöoväder, vem säger att det inte går?

Så va det måndag igen! Helgen har gått fruktansvärt fort, men det positiva med det är att om veckan går lika fort är det fredag igen innan vi vet ordet av!

Igår svängde jag runt i stan som en vante i en snöstorm, vilket det också va, snöstorm alltså! Jag åkte mellan hemmet, Sollentuna, Spånga och så hem igen i ett flygande fläng.

Häjdpunkten på dagen blev självklar 5 års kalaset med tillhörande grillning på balkongen. För vem säger att man inte kan grilla ute trots att det är snöstorm? Inte jag!

vår2010Jo, tittar man ordentligt ser man en snödroppe! 

Men trots snöstorm och isbjörnar runt hörnet fångade jag årets första vårtecken! Så även fast det känns långt borta så är nog våren här innan vi vet ordet av. Vi ska bara genomlida ett par “bakslag” innan det drar igång ordentligt!

10 veckors utmaningen
Idag går startskottet för min 10 veckors utmaning, som i realiteten inte kommer att bli 10 veckor utan snarare 9. I morse åt jag till och med frukost hemma och i matlådorna ligger både lunch och mellanmål och väntar. Dock ska jag påminna Er som läser att en av mina “avstegsdagar” sker redan på fredag/lördag då jag och ett gäng brudar ska göra Östersjön och dess vatten osäkra! Men fram till fredag kväll e det jag som är duktig och ordentlig!

Inga kommentarer: