14 juli 2009

Lunch och matprat!

Idag är jag återigen hemma och inte på jobbet, däremot jobbar jag faktiskt! Det går nämligen lite lättare att sitta och jobba när jag kan “bulla upp med kuddar” under armen och på så sätt kommer åt tangenbordet på datorn lite enklare!

Idag har jag faktiskt varit riktigt produktiv under timmarna innan lunch, fått bort massor som låg och skräpade i vissa system, pratat i telefon och även varit en sväng i tvättstugan och lagat lunch. Eller lagat var väll att ta i, jag hade ju mat i kylen som var klar, men jag var ju tvungen att äta upp.

Däremot så kände jag mig som min kompis H när jag stod i köket. H är nämligen känd för att experimentera ganska ordentligt vid matlagning och allt som oftast smakar det kalas! Idag kände jag mig inspirerad av henne och vågade experimentera jag med! Nån stans har jag läst att man kan fluffa till Mozzarella och ha till grönsakssoppor och eftersom jag har en paprikasoppa som är klar och bör ätas upp tänkte jag, varför inte? Nu blev det inget sånt fluff som jag hoppats på, men gott blev det ändå!

20090714006[1]

På tal om mat så har jag insett att jag inte, nu när jag inte rör på mig, kan äta som jag är van vid. Jag har därför tagit bort ganska mycket av kolhydraterna i min kost och äter istället mycket av sommarens grönsaker och frukt. Självklart kommer jag lägga till en del (men inte allt) så fort träningen är igång igen, men mer om det när den dagen kommer.

Inga kommentarer: