31 dec. 2008

Nyårsaftons förmiddag

Sitter i soffan med två datorer igång, en för att utföra det jobb jag måste göra idag, en för att skriva bland annat detta. Så blir det när man vill göra allt, samtidigt! Jobbet rullar på som det ska och inget att ojja sig för (än), just nu e jag ju vaken när de flesta andra är det. Det blir värre i morgon bitti när jag ska kolla att allt som ska gå över, har gått över. När man måste ha huvudet på skaft och kontrollen ska vara total. Nu går det inte över personer i natt, det sker i slutet på nästa vecka, men allt annat och det e lika viktigt det att det blir rätt!

Jag började dock dagen med en prommenad, mest för att vakna till liv. Det va jag, en gammal tant och en och annan hundägare ute på gatorna. Annars var jag ensam med mina tankar och funderingar! Tankar om hur 2008 blev och 2009 kommer att bli, tankar om framtid och dåtid. Jag bestämde mig även att lägga 2008 åt sidan! Det har ju inte hänt så mycket kul, mest handleds-strul, fot-strul och vikt-strul!

Men 2009 ska och kan bara bli bättre! 2009 ska jag fokusera på förändring och förbättring! Inte bara i mitt träningsliv utan även i mitt privat- och arbetsliv! Förändring ska bli mitt ledord och min ledstjärna!

Så med detta ringer jag ut det gamla året och ringer in det nya! Jag ringer i både klockor och bjällror! I morgon är en ny dag, ett nytt år och ett tomt blad ligger framför oss alla och vi alla kan fylla det med precis vad vi vill!
GOTT NYTT ÅR på Er ALLA!

5 kommentarer:

Anonym sa...

Vilket bra ord för 2009, Förändring! Jag känner ungefär som du vad det gäller jobb, privatliv och viktstillastående. med den skillnaden att jag inte kommit igång med träningen ännu...Men igår blev jag medlem på sats så nu kan det väl bara bli bättre?!
Kommer att följa din resa med stort intresse och kanske tom "sno" lite av ditt upplägg.
Stort lycka till och Gott Nytt År!

Pernilla "Nilla" Svensson sa...

anonym: Tack tack för det värmande orden! Du är på rätt väg nu är det bara du själv som kan göra skillnaden! Men kom ihåg att utnyttja kortet me och gör inte som mig för några år sen "jag bär träningskortet i plånboken, alltså tränar jag".
Sno på du bara, det är inga dunderkurer jag pratar om, mest sunt förnuft! Och undrar du nått får du hojta till!
Gott slut och ett riktigt got nytt år! Kram kram

Snorkkis sa...

Bra inställning för det nya året! Det kommer säkert att bli ett bra år!

Cizzi sa...

GOTT NYTT ÅR!

Miss Agda sa...

Visst är det alltid härligt med nystart! Jag vill önska dig lycka till och GOTT NYTT ÅR!
Kram Milla