10 dec. 2008

10/12 - Spinning

Det skulle ju egentligen inmundigats en kall ikväll, men eftersom mitt sällskap ligger hemma och feberfrossar bytte jag humlen mot spinning, det första passet efter förkylningen!

Gul spinning
Kanske va jag lite feg, kanske var jag lite smart, men jag va i alla fall laddad! Laddad inför ett pass på spinningcykeln!

Jag avslutade arbetsdagen på Norra Station idag, vilket ledde till att jag smet förbi SATS Fridehmsplan på vägen hem. Det va bra, inte bara för att det va på vägen hem utan även bra för att det fanns ett gult 45 minuters spinningpass klockan sex. Perfekt "första pass" efter sjukdom tyckte jag och åkte dit. Jag var dock en halvtimme tidig och satte mig redan då på cykeln och trampade mig lagom varm. Jag ville känna hur kroppen svarade och jag ville känna om hostan skulle komma tillbaka. Jag va stark, kroppen svarade bra och hostan höll sig långt borta!

Jag kände mig pigg idag, pigg och stark och så här i efterhand hade jag lätt kunnat köra ett vanligt 55 minuters pass. Men jag ser passet idag som en försmak på det som komma skall. Nu är jag igång igen, nu e det bara att ösa på!

Å för er som undrar, av styrketräningen igår påminner sig alla muskler, sammtidigt, om att dom fick jobba hårt. Träningsvärken bubblar i kroppen och jag njuter av varje sekund. Tänk att lite träningsvärk kan vara så underbart!

1 kommentar:

www.saratilda.blogg.se sa...

vill du ha lite inspiration...kolla gärna in min sida, har ett klipp från lesmills som man blir glad av....skönt att det gick bra med träningen och glöm ej tacka kroppen...

www.saratilda.blogg.se