21 aug. 2008

Spinning 55 minuer

Att få betalt för envisheten!

Tour de France
Idag har jag åkt min första sträcka i årets Tour de France! Ledare var självklart "kändis Terese" och etappen var lagom kuperad! Vi fick både känna på lite backar och lite spurtar och i mitt inre såg jag både skrikande publik och Frankrikes omgivningar. Jag fick även oväntat sällskap av lilla Ruth på cykeln bredvid mig!

Men oavsett hur bra och kul passet var, va det ändå känslan i min kropp som gjorde mig gladast! Idag hade jag mer ork i benen, jag kände att jag kunde trycka på i tramptagen och öka kadensen! Och framförallt, min Ipren en timme innan träningen gjorde susen! Nu vet jag va ni säger, att ha ont är kroppens försvar mot att människan inte ska göra saker som gör ont. Men ni anar inte hur skönt det va att under dryga timmen slippa just att ha ont. Sen är jag medveten om att det inte är ett alternativ jag skall använda allt för ofta, men ändå!

Inga kommentarer: