1 aug. 2008

Semester

Jag har inte glömt Er, jag har bara lite semester!

Jag är inne på 4 dagen av min semester, jag har redan lyckats bränna mig lite lagom på axlarna och pannan lyser oroväckande röd och detta beror på att jag i två dagar har utforskat en liten, liten del av skärgården.

Det började med att jag åkte till Grinda för bad och sol! Det va jag och en väldans massa barnfamiljer som masade oss till båten och fick ca 2 timmar i solen på den samma. Vi lämnade molnen i land och satte fören mot den blåa himelen!

Som alla vet suger sjön, så efter båttur och sommarens första dopp i det kalla vattnet (ja jag är en badkruka av guds nåde och hatar kallt vatten) så hade klockan slagit både semester och Carlsberg fler en än gång. Jag letade mig ner till "Framfickan" nere vid gästhamnen på Grinda och fick en aldeles egen plats på första parkett och trots att det va andra dagen på semestern kändes det som att jag nu firade den ordentligt!

Igår bestämde jag mig för en lite längre tur. Jag tog min ryggsäck och fyllde den med lätt proviant och satte mig på båten ut mot Fejan. Resan tog nästan 4 timmar (med försening) och min stackars rumpa gav upp efter 3 timmar på en plaststol. Men när jag kom fram var det värt all kramp där bak. Jag hittade varma klippor, ett litet rökeri med rökta räkor och i väntan på båten tillbaka, en krog med kall öl!

Däremot var det gårdagens båttur ut som skadade mina axlar och bröst med det röda som idag svider lite smått. Därför bestämde jag mig för att bli en landkrabba idag och istället dela med mig av min semester till Er! *s*

Inga kommentarer: