21 okt. 2010

Träning och vägning på Itrim

Så va det alltså torsdag eftermiddag igen. Den “roliga” torsdagen som betyder invägning och träning!

Träningen
Jag började som vanligt med 3 varv i cirkeln! efter gårdagens vila kändes kroppen faktiskt riktigt lätt! Ryggen protesterade dock ganska högljutt då jag försökte mig på “höga knän” på step-brädan och benböjen. Tyrannen aka Naprapaten  gjorde nog ett ganska bra jobb att dra och vrida mina muskler i morse!

Svettig och glad, med den lätta känslan kvar i kroppen hoppade jag in i duschen, drog på mig kläderna och gick förbi spegeln för att kontrollera att inte morgonens mascara hade placerat sig under ögonen. Då, precis då, tyckte jag att jag såg ganska smal ut och det e faktiskt första gången jag har känt så! Jag garvade lite och tänkte att dom vågar väll inte ha något annat än en “smalspegel” i omklädningsrummet, men strunt samma!

kväll1021 Dålig bild i hemmet!

Vägning
Med den insikten gick jag så och vägde mig. Jag bestämde mig för att vad än vågen visar så tänker jag vara glad! 5 hekto, 1 kilo! Allt skulle va en bonus!

Men väl där visade vågen – 2,7 kilo och dagens vikt kan skrivas till 70,8! Snacka om att jag blev lycklig! Visst, vikten är bara en siffra och vågen skall egentligen inte få styra, men det e j*vligt skönt att få ett kvitto på att man gör någonting rätt och får “betalt” för alla saker man avstår ifrån!

Att jag sedan fick väldigt trevliga och fina kommentarer av mina gruppkamrater om att jag både såg smal och vältränad ut, gjorde ju saken inte direkt sämre!

1 kommentar:

AC sa...

U N D E R B A R T ! ! !

Smart och stark och snygg och smart. Värsta superpinglan!

Grattis, grattis, GRATTIS!!!