11 okt. 2010

Studie i naprapati!

Nu har jag genomlevt mitt livs första naprapatbesök! Det va en intressant studie hur min kropp och inte minst rumpan/ländryggen fungerar (eller inte fungerar)!

Man tror just nu att det är något nervproblem som troligtvis kommer från ländryggen. Men jag skall tillbaka redan på fredag för vidare utredning (och misshandel)!

Efter besöket känner jag mig nämligen mer eller mindre mörbultad! Detta trots att det inte blev så lång “behandling” idag. Anledningen till detta är att jag, från och med idag, är med i en studie som handlar om Naprapati och manuell terapi! Studien är ett samarbete mellan Naprapathögskolan och Karolinska Institutet och kommer att pågå under ett år. Jag skulle alltså va dum i skallen om jag inte tackade ja till att ingå i denna studie!

Trots att min terapeut egentligen bara kollade status idag så måste hon kommit åt ett antal ömma punkter, för AJ så ont jag har ny! Vi konstaterade även att vänsterbenet och högerbenet har ganska stora skillnader i styrka, rörlighet och balans!

Så nu inväntar jag fredagen för ett återbesök med skräckblandad förtjusning! Jag skall dock ta det lite lugnt med träningen i veckan, men vi får se hur det blir med det! De gör ju liksom inte ont när jag är varm i kroppen vilket gör att det är svårt att hålla sig ifrån! Så nått/några pass blir det nog trots allt!

Inga kommentarer: