19 juli 2010

Teamspinning på Hötorget

En gång är en engångsföreteelse, två gånger är en vana! Men om vanan består 5 minuter galenskap, den här gången i team, så är det inte bara en god vana utan även helt vansinnig!

Pia och Adde – det perfekta spinningparet!
5 minuter mjölksyra, 1 minut vila. 5 minuter mjölksyra 1 minut vila. Håll på så i ca 40 minuter och du får spinningpasset jag var cyklade i eftermiddag. Precis samma upplägg som i onsdags!

Idag hade Pia med sig sin sambo uppe på scenen, vilket inte gjorde saken lättare precis. När inte Pia peppade så hoppade Adde in och tvärt om. Det gjorde att jag som deltagare hela tiden hade någon som lyfte mig framåt, hjälpte mig när det gjorde ont, skrek på mig och fick mig ta i det lilla lilla extra.

Jag trampade till mig mjölksyra redan i den första intervallen och denna känsla försvann sen inte på hela passet. Visst, jag trampade ut och lättade under den “lätta” minuten, men efter två intervaller var mjölksyran så påtaglig att den gjorde sig påmind under hela tiden. Jag tror till och med att jag skrek rakt ut att det gjorde ont, vilket det alltså gjorde, och fick svaret att det SKA göra ont och då var det bara att trampa vidare!

Efteråt var jag och Lotta, som gjorde mig sällskap även idag, som två små blöta fläckar inne i omklädningsrummet. Träningströjan kunde jag bokstavligt talat vrida ur och svetten i pannan vägrade ge sig! Men efter en välbehövlig dusch så kunde jag med ganska darriga ben ta mig hemåt.

Nu sitter jag i soffan, trött men lycklig, efter detta galet roliga pass där kroppen återigen bevisar för mig att den vill tillbaka. Och som sagt, jag är SÅ lycklig för det!

1 kommentar: