29 mars 2007

Mat- och sovklockan

Sitter och laddar över ny musik i min telefon, väntar på att kaffebryggaren skall göra sitt och tänkte under tiden berätta lite hur en aldeles vanlig mat-dag kan se ut!

Klockan ringer och det är dax att gå upp, när den ringer beror på om jag skall träna eller inte på morgonen, träning = 04:45, inte träning = 06:00. Oavsett tid äter jag det samma, havregrynsgröt med kanel och en protein drink (utblandad i vatten). Väl på jobbet hinkas det svart kaffe!

Runt 9 är det dax för mål nummer två bestående av ägg och avokado eller ris och kyckling.
Vid 12 är det lunch och då är det kyckling och ris som gäller, samt grönsaker.
Klockan 3 ringer mat klockan igen och då äter jag pasta med något proteinrikt till, det kan vara rökt skinka eller tonfisk.
Efter jobbet sisådär mellan 6 och 7 blir det middag. Det är den som varierar mest, idag åt jag ris med fisk som jag hade stekt i ugnen. Självklart även här med grönsaker till!
Slutligen äter jag ett mål mat innan natti natti oxå. Ägg är en självklar del i detta men till det kan det va havregrynsgröt eller dinkelvåffla.

Utöver detta, direkt efter styrketräningen, dricker jag återigen en proteindrink och knaprar riskakor!

Som ni förstår e jag en hejjare på matlådor nu för tiden! Men med lite träning går det rätt fort att fixa till och efter någon vecka blir det en vana.

Detta är alltså en ideal dag en vardag, självklart e det ju så att det inte alltid blir så här för ibland så är ju inte dagen så välstrukturerad som ett schema och så vill jag ju vara social ibland me ;) Men som sagt, idealet är som ovan!

Inga kommentarer: