28 juni 2007

Grönt, gult, rött

Det här med pulsspinning är en hel vetenskap skall ni veta, inte nog med att man skall hålla koll på takt och ben, stå och sitta, skall man även försöka få den lilla visaren på sin "klocka" framme i salen att befinna sig på rätt ställe under passet. Detta kräver koncentration och målmedvetenhet samt rätt inställningar i datorn. Jag hade allt detta utom just den rätta inställningen, för hur mycket jag än svor, tog i och svettades kom inte den lilla pilen längre än till 85% av maxpulsen. Alltså mental note: skruva ner maxpulsen några slag till nästa gång Svensson!

När jag insåg detta (typ i mitten av klassen) struntade jag helhjärtat i vilken procentsats jag va uppe i utan koncentrerade mig istället på att ligga rätt i förhållande till va jag låg innan. Skulle man pressa upp den så gjorde jag det (men hamnade alltså enligt klockan inte rätt) skulle man halvdö gjorde jag det och skulle man spurta så gjorde jag de med! Svetten sprutade ur pannan och syreskulden blev enorm på slutet, men fort gick det (klockan alltså) och roligt va det!

Nu har jag en date med herr Blund, så jag måste rusa!

Inga kommentarer: