27 jan. 2008

Sön 27/1 - en dag i dansens tecken!

Skaka rumpan, släpp hämningarna och kör!

Ny spaning efter BH
Efter att ha läst kommentarerna på mitt inlägg igår, surfade jag ut på internet och letade. (Tack för tipsen mina vänner!) Jag hittade snart Schock Ab.. ja vad det nu hette på Löplabbet och sen sa det klick, klart att dom måste ha bra grejjer på ett sånt ställe jag menar, det finns ju storbystade tjejer som springer! Sagt och gjort, iväg åkte jag! Tyvärr fanns inte min storlek inne eller rättare sagt min kupstorlek inne, men efter ett snabbt snack med killen bakom kassaparaten fick jag reda på att det va på väg in en ny sändning i veckan! Han tog mitt nummer och lovade att hanns kollega skulle ringa så fort dom hamnade i butiken! Snacka om service! Så innan veckan är slut har jag kanske en ny och fin sport-BH trots allt!


Afirkansk dans på World Class

Jag tränar normalt på SATS och trivs rätt bra med det. Visst det kostar en slant varje månad men det beror främst på att jag vill ha förmånen att kunna gå på vilket center som helst, så det passar mitt schema!

Nu har jag däremot fått ett kort som ger mig möjlighet att provträna på World Class i tre veckor (solning ingår med, kalas för en blekfis som mig), så idag tog jag mig till Slussen för att prova på Afrikansk dans, ett express pass på 30 minuter och väldigt lagom om man inte vet vad som väntar. Jag har många gånger här sagt att jag inte har nån koordination och att dans inte är något för mig, men nu tror jag att jag hittat något som till och med jag klarar av! Afrikansk dans handlar om stor rumpa, tunga steg och att våga släppa lös. Den stora rumpan finns där, de tunga stegen var inga problem och släppa lös, tja det kom efter ett tag. Kul va det i alla fall och träningsverk i ryggen kommer jag att ha!

Sen märkte jag en sak. Jag stod så till att jag inte hade någon spegel framför mig. Det va helt perfekt! Det enda jag koncentrerade mig på vad tjejen längst fram och mina egna fotsteg och behövde inte blanda in spegeln och tvärt om tänkandet! Min dåliga placering blev min räddning skulle man kunna säga!


Core
Efter dansen va det ett 30 minuters core-pass som jag även va med på! Visst fick magen jobba och vist va det slitsamt! Men nej, det kunde inte mäta sig med min "vanliga" Core på onsdags morrnarna med Superstarka Terese!

Jag skall även nämna att jag hann med lite styrketräning innan passen då jag hade nästan en timme att "slå ihjäl". Så det blev delar av mitt helkroppspass som egentligen skulle ha gjorts i fredags!

Summering av veckan!
Med dagens pass inräknat kom jag upp i 6 stycken och då räknar jag dansen och coren idag som två pass, så egentligen blir det nog bara 5! Med tanke på hur veckan blev, tycker jag att jag stampade på rätt bra ändå! Nu ska jag sörpla i mig en balja vatten och plannera för veckan som kommer och se till att jag kommer upp till mitt mål på 7 pass/vecka!

Inga kommentarer: