16 jan. 2008

forts. 16/1

Jag startade dagen på Stureplan, jag avslutade dagen även där!

Att knyta ihop säcken
Morgonen startade på SATS Stureplan idag, som jag redan berättat, efter jobbet åkte jag tillbaka och fortsatte träningen!

Hoppade allra först på uppvärmningscykeln för att trampa iväg i ett ganska bra tempo i ca 10 minuter. Jag hade slutet på sista delen av "Milenium triologin" i öronen och tappade bort tiden totalt och detta trots att jag redan läst boken och vet precis vad som händer! Eftersom jag blev ordentligt varm, letade jag mig ner i källaren och körde ben! Visst va det tungt och visst tycker jag illa om att köra ben (mest för att jag alltid får sån vidrig träningsverk i benen), men när man väl är igång så e det bara att lägga bort alla tankar och köra! När benen darrade av utmattning, men det ännu fanns tid kvar, hann jag även med lite rygg övningar!

BodyBalance
Klockan 18.00 va det sen dax för ett pass BodyBalance. För er som inte vet vad det är, kan man väll säga att det är mycket yoga, lite pilates och mycket stretch. Jag är ingen anhängare av yoga, jag näst intill hatar hundar och krigare, men eftersom det är bra för både styrka och smidighet och jag är vig som ett kylskåp, tror jag att det är bra för mig. Att man sen även övar balans kan ju bara räknas som en bonus! Om det gick bra, nja kylskåp e ju inte så rörliga men jag försökte så gott jag kunde!
Däremot måste jag säga att den avslutande avslappningen va nått av det skönaste jag varit med om på länge! Lugnet spred sig i kroppen och det lugnet bär jag faktiskt med mig även nu! Att gå in i på ett överfullt T-Jarlen bekom mig inte och jag hoppas att jag kommer att kunna ta med mig lugnet även när det är dax att krama kudden!

I morgon är det vilodag för mig eftersom det är torsdag! Uj så fort det går!

2 kommentarer:

Anonym sa...

Åh, rumpan-i-vädret-passet! :)

Pernilla "Nilla" Svensson sa...

Japp, fast det va ingen rumpa i vädret den här gången... däremot fötter bakom huvud och spagat... ehhh eller inte för mig då! *s*