3 jan. 2008

Det här med att inte kunna sova

Inatt sov jag inte en blund, i morse sov jag tre timmar!

Dygnsrytms tragik!
Inatt trodde jag att jag skulle bli tokig. Jag kröp till kojs vid 11 tiden i går kväll efter att ha "ska bara" i cirka en timme. Jag va trött så trött och tanken slog mig att jag faktiskt, bara med ett ordentligt träningspass, kunde vända tillbaka dygnet på rätt håll igen. Ack så fel jag hade! När klockan var 3 i natt tröttnade jag på att snurra i sängen och gick upp igen! När klockan va 6 i morse övervägde jag en prommenad men tittade sedan ut på snöstormen utanför och ångrade mig och vid 8 tiden fick jag panik! eftersom jag skulle vara hos H idag klockan halv ett och äta lunch! Tillslut somnade jag och sov mellan halv nio och halv tolv, dvs 3 timmar, med resultatet att jag nu känner mig svimfärdig!

Det possetiva i all denna misär är att OM jag lyckas hålla mig vaken till 8 ikväll, bör jag somna som ett barn och därefter sova till arla morgon och har på så sätt vänt dygnet rätt igen! Självklart skall jag ställa väckarklockan på 8 eftersom jag inte vill riskera att jag återigen hamnar i fel i ren utmattning!

Som ni förstår var träning idag inte att tänka på! Jag hade helt enkelt inte orkat! Däremot ser jag fram emot en lunch träning i morgon och i helgen funderar jag på att göra ett avsteg från min gyllene regel att inte träna på helgen! Vad jag dock kan meddela att jag idag känner av ben och rumpa efter gårdagens utfall! Mysigt!

Fika på stan
När jag vid tre lämnade H och lille L (som förövrigt har blitt en stor kille nu) efter en otroligt god och nyttig lunch, åkte jag en sväng på stan för att spontan fika med A! Allt för att hålla ögonen öppna! Vi åkte till Götgatan och gick på den nya Vila butiken, kollade runt lite annat och satte oss sedan på närmsta café för välbehövligt koffein intag!

Nu ska jag försöka aktivera mig så gott det går, får bråka med Cosmos eller nått, och SNART ska jag kram kudden för den efterlängtade nattsömenen!

1 kommentar:

Anonym sa...
Den här kommentaren har tagits bort av bloggadministratören.