25 jan. 2008

En snäll dotter!

Aj aj aj, stackars lilla pappa!

Ryggskott
Precis när jag var på väg till gymet, jag stod till och med på Östermalmstorg, ringde mobilen. Det va min lilla pappa som fått ryggskott och behövde hjälp. Självklart vände jag på klacken, efter jag hade ringt SATS Stureplan för att be dom om att ta bort min bokning på spinningen och förklarat läget (jag vill inte bli blockerad så här mitt i nyårsrusningen) och åkte direkt hem till pappa!

Han behövde hjälp med att handla mat och andra förnödigheter och eftersom jag är en snäll dotter köpte jag även lite cholad och en semla till min ömma fader! Sedan satte jag pappa i soffan och ställde mig själv och lagade mat, fixade kaffe och pysslade lite allmänt allt medan pappa satt som ett Z och hade ont!

Så nu vet du varför jag inte dök upp Terese, men å andra sidan läste jag att det skulle komma mer tillfällen i helgen, eller har jag helt fel.

Fredag kväll!
Nu tänker jag ta fredag och eftersom jag och troligtvis många andra, svängde förbi systemet när jag lämnade min far, så tänker jag ta mig ett glas rött, zappa på TV:n för att sedan krypa ner i sängen i lagom tid så jag inte sover bort hela lördagen!

Inga kommentarer: