11 jan. 2008

Fredag 11/1

Ett perfekt sätt att avsluta veckan är ett spinningpass med Terese!

Stureplan
Precis som jag skerv tidigare åkte jag efter jobbet, direkt till gymet. På mitt schema stod det helkroppspass i gymet och det var det jag gav mig på, efter ca 10 minuters snabb prommenad på löpbandet! Mitt helkroppspass är en skön blandning av maskiner och hantlar för både de stora och små musklerna! Man känner att man använder varenda muskelfiber i kroppen och blir så där skönt darrig efteråt. Som avslutning provade jag för första gången rotex maskinen, vilken va sjukt jobbig och med tanke på fortsättningen stod jag endast på den i ca 5 minuter!

Spinning
Efter att fyllt på energidepåerna med både protein (proteindrink) och kolhydrater (osaltade riskakor) va jag så redo för att ta mig an spinningen! Självklart mötte jag upp min trogna vän och träningskompis Puma och eftersom vi båda var tidiga hann vi förena nytta med nöje och trampa oss lite varma samtidigt som vi pratade skit. Nyttan va självklart värmen och nöjet skitpratet!

Terese pass idag va kanon! Det va upplagt i tre varv, där de första 5 minuter bestod av backe och sedan kom det massor med intervaller i olika längd! I mitt tycke gillar jag mest om intervaller som är max 1 minut, där känner jag att jag kan ta ut max under hela intervallen. Blir dom längre, blir jag osäker på min kapacitet och fegar lätt!

Fredag kväll!
Nu sitter jag här, iof inte duchad än, men mätt och glad efter att ha provat ett av recepten som Puma la ut i sin blogg häromdagen. Det blev korvwocken, fast utan Hosian sås, för den hade jag visst ätit upp. Så smaken blev väll inte helt optimal, men det funkade och framförallt så gick det undan att tillaga! Nu väntar alltså dusch och sen ska jag slöglo på TV tills ögonen går i kors och det är dax att krama kudden!

Inga kommentarer: