14 jan. 2008

Måndag 14/1

Styrketräningens mirakel!

Hantlarna på gymet!
Nu har jag återigen besökt vårt gym eftersom det är måndag och det står så i mitt schema! Överkroppen i fokus som vanligt och tunga hantellyft åt sidan det absolut jobbigaste! Jag krör dom först 3*8 och därefter i droppset från 8 till 12 repetitioner med fallande vikt. I det sista settet (det gånger 12) så svider det så i axlarna att jag nästan började grina idag! Men det som inte dödar härdar och allt det där! Och med tanke på vad det gör med musklerna, kanske man kan säga att det är ett litet mirakel! Jag kan ju faktiskt bära en väska på axeln nu för tiden, utan att den hasar ner!

Nu återstår eftermiddagens jobb, sen skall jag möta Puma och cykla i massor! Har prepparerat kroppen med lunch och under eftermiddagen blir det ytterligare kohlhydrater i magen för att orka med passen! Som sagt va, det som inte dödar härdar!

Inga kommentarer: