23 jan. 2008

Onsdag 23/1

Kuddkramare, javisst!

Morgonträning?!?
Nu när mitt tränings schema är mer officiellt än vad det någonsin har varit, så kan ni liksom jag läsa att på onsdagar ska jag köra spinning/core på morgonen. Så blev det nu inte. Jag tänker helhjärtat skylla på Puma, som har den fräckheten att spendera veckan i Kanada för skidåkning, istället för att bestämma tid och plats med mig så jag kommer upp på morgonen! Jag är nämligen en notorisk latmask på morgonen och frågar ni mig, har jag aldrig förstått vitsen med att kliva upp innan klockan 9 på morgonen! Jag måste alltså ha en date som jag vet väntar på mig om jag skall klara av att gå upp i tid för morgonträning. Kalla det psykologist, men jag vill ju inte va den som ringer och säger att jag försovit mig!

Nu har jag dock löst detta lilla dillemma framöver, jag har helt sonika bestämt träff med Terese eftersom hon alltid är där den tiden. Terese har ju klassen och måste således infinna sig på samma plats!

Styrketräning
Jag har, som ni kommer att förstå, bytt plats på "Styrka 1" och "Styrka 2", detta beroende på att jag tycker det passar in lite bättre samt att jag har en träningsfri dag dagen efter jag har kört ben! Jag får alltid oändligt massa träningsverk när jag kör ben, går som Kalle Anka dagen efter ett benpass samt ojjar mig över att det är svårt att sätta sig ner. Då e det bra att vila efter benen! Den här veckan kommer det dock inte bli så, eftersom jag vilade i måndags och inte åkte och tränade i går efter jobbet som jag plannerat. Så i morgon är det alltså träning som gäller!

Nå väl, idag körde jag alltså ben och rygg samt mage! Tungt, svettigt och hårt kan jag sammanfatta passet och ja, jag kommer att känan av musklerna i morgon!

Nu är det hög tid för lunch!

1 kommentar:

Anonym sa...

Bättre kuddkramare än som jag, sockerkaksbagare.