26 feb. 2008

Tisdag 26/2 - Överkroppsträning

När benen är känns som smör som legat framme i solen, får man ge överkroppen en match istället!

Möra ben!
Huu vad mina ben är möra idag! det känns verkligen att dom fick slita ont igår kväll! Men vad gör det, jag har ju en överkropp oxå å den måste ju tränas! Alltså bestämde jag mig för att besöka gymmet här på jobbet för att lägga all fokus på armar, axlar bröst och mage en stund (ryggen får vänta till dagen jag kör ben!).

Jag började med ca 7 minuter i roddmaskinen för att sedan övergå till Smith-maskinen som jag använder för att köra bröst! Rak bänkpress och sned bänkpress blev det där. I den sneda kunde jag faktiskt höja vikten något vilket gjorde mig glad. Jag har ju bestämt mig för att sluta mesa nu! Det får göra ONT och det är helt OK om jag inte orkar sista repetitionen är mitt nuvarande mantra i gymet!

Efter bröst kommer armar! Hammercurl i CC med rep, även här la jag på mer vikt och tog totalt slut i sista settet, och omvänd Puchdown med stång! För axlarna är det Lyft till hakan med "lös" skivstång i superset med axelpress med viktplattor och axeldelen avslutas med Lyft åt sidan, där jag återigen först kör 3 set med 8 rep. för att sedan öka upp vikten ett snäpp och köra ett deroppset med 1*8, 1*10 och 1*12 (i fallande viktskala). Baksida axel, 2 set om 10, med hantlar lutandes på en bänk hann jag även med, allt för att slippa framåtlutande axlar *s*

Å så avslutades dagen med mage! Först liggandes på en bänk där man lyfter upp rumpan med benen i vädret för att sedan sänka ner benen till max (utan att släppa ländryggen) å så tillbaka igen, å sedan sitter jag som i båten men med fötterna i mattan och har en viktplatta som jag lyfter och vrider från sida till sida. Båda övningarna körde jag 3 gånger max!
Summering
Dagens pass var skönt jobbigt! Visst dog jag i vissa övningar där jag vågade lägga på mer vikt, men å andra sidan vill jag ju se resultat å då gör det inget (enligt mig) att jag dör, det är ju ett kvitto på att jag faktisk har jobbat och tagit i! Nästa projekt blir nu att skaffa mig en PI, jag tycker faktiskt att jag är värd att investera lite pengar i mig själv. Om min plan från nästa vecka och framåt går i lås, så kommer jag faktiskt ha råd med det oxå!

Inga kommentarer: