28 feb. 2008

Det bidde ingen pump idag...

... va bidde det då da? Det bidde en mobiltelefon!

Försening på jobbet
Jag va hyperstressad på jobbet i slutet av dagen. Jag sprang runt som en höna mellan människor och jag hoppades på att allt skulle falla på plats inom 5 minuter. Självklart gick inte det! Men när Puman ringde och sa att hon inte heller skulle hinna till Pump:en så tog jag ett snabbt belsut, jag avbokade passet och kunde på så sätt komma hem med en ny och framförallt fungerande mobiltelefon från jobbet. Detta va ett måste eftersom jag skall sitta hemma i morgon och jobba. Då e det bra om man har en fungerande telefon att ringa och kunna bli uppringd på.

Alltså jag har ju en annan mobil, min privata, som funkar. Men min gamla jobbtelefon "blå-dumpade" (ja jag hade Windows Mobile i den, dumt!) så fort jag försökte svara i den. Men nu mer är jag alltså ägare till en liten söt Nokia med både fungerande telefon/mail/kalender/kontakter och allt annat bra att ha! Pernilla är som ett barn, jag fullkomligt älskar nya saker med On-knapp!

Fönsterputs
Idag har jag beställt fönsterputs hem till mig! Är det någonting jag inte kan så är det att putsa fönster. Men nästa fredag kommer en kille hit och gör det åt mig! Bra va! Visst, killen ska ha betalt, men va sjutton gör det? Mina fruktansvärda fönster blir rena och fina och jag blir lycklig och glad. Det är tur man har en mamma som e pensionär som kan komma hit och släppa in honom! *fnissar*

Hemjobb
I morgon behöver jag alltså inte gå till jobbet, jag ska sitta hemma och läsa istället. Nu är det ingen skönliterär bok jag måste plöja utan något helt annat, men jag slipper gå upp klockan 6 och kan hasa runt i mysbyxor ända fram till 11! Sen ska jag gå och träna Pump, som jag alltså struntade i idag! Bra va! Å att vila idag kanske inte va så dumt vid närmare eftertanke! Puma har räknat ut att jag har kört 435 minuter spinning (pluss allt det andra) sen förra måndagen, 435 minuter är 7,25 timmar! Det är mycket det! *skrattar*

2 kommentarer:

Karin sa...

Shiiit det var mkt spinning du kört! Ja klart vila är skönt! Ha en jättebra dag imorgon, jag är avis! =)

Puma sa...

vilken mysig dag du ska ha imorgon! trots städ och datalag...