22 feb. 2008

Fredag 22/2 - Body Balance

Balsam för trötta muskler!

Body Balance
Något stel stapplade jag mig till Body Balance klassen på SATS Fridhemsplan idag. Det blev nämligen värre under dagen med allt stillasittande framför datorn. Jag hann undra både en och två gånger hur detta skulle gå! Jag tog klassen som det kom, jag vred försiktigt och jag tänjde långsamt och jag kände efter! Att jag inte kom ner så långt i "krigarpossitionen" som jag brukar eller att magen inte orkade riktigt alla magövningar i Pilatesdelen, va rätt väntat men efter en stund i den nedsläckta salen fylld med värmeljus blev kroppen snart behagligt varm! Under klassen kändes det, steg för steg, att stelheten släppte, att musklerna vaknade till liv och att muskelfästena åter fick liv!


Som vanligt va stretchen mot slutet och den sista avslappningen den största höjdpunkten och när jag gick därifrån var jag mycket mjukare och lugnare!

Nu ska jag bara ta det lungt, glo en stund på TV och sen krypa ner under det varma och sköna täcket och sussa tidigt. Allt för att jag ska vara laddad inför morgondagens utmaningar i cykelsadeln!

Inga kommentarer: