19 feb. 2008

forts tisd 19/2 - Pilates

Vrid, spänn, dra in och puta ut!

Pilates!
Idag har jag besökt ett Pilates pass med Puma! Å ja, Pilates e säkert väldigt bra och jag kommer med största sannorlikhet känna av magen och rumpan i morgon. Men det beror inte på att jag fattade hur man skulle göra alla gånger utan mer för att jag hade tur! Att jobba med magmuskler som man inte är van vid kräver sin kvinna kan jag meddela och ett tag svor jag nästan inombords över att både valkar och styrka va ivägen. Men med lite övning skulle det nog gå bra!

Men så säger jag som Puma, orkar jag öva! Jag vet, det är super bra träning som komplement, man får en bålstyrka som är enorm och allt det där. Men jag saknar den totala utmattningen, jag tror jag tycker Body Balance klasserna ger lite mer smidighet vilket jag även behöver och tja, jag vet inte. Om veckan hade haft ett par fler dagar att träna på så visst, då hade det kunnat bli en vana och jag hade kört en gång i veckan. Men just nu e jag skeptisk! Det kanske blir så att jag ena veckan kör BB och andra Pilates! Det kan ju va en idé!


3 kommentarer:

Puma sa...

ja antingen varannan vecka eller så fokuserar man på bb som innehåller pilates också. dessutom kan man ju göra sina favvopilatesövningar på gymmet...

Pernilla "Nilla" Svensson sa...

Precis! Så får det nog bli... å jag har då bestämt att det blir spinning i morgon *s* gud så bra det blir ibland *s*

Karin sa...

Så ni var inga stora fan av pilates då? Alla dessa smårörelser, ser lite märkligt ut ;)
Jag ska köra spinning kl.18 imorgon! Ses vi då?