20 feb. 2008

Onsdag 20/2 - Långspinning!



YES jag klarade det!

Mentala spärrar!
Jag har mentala spärrar på många punkter och i många olika samanhang! En av dom gäller träning! Jag vågar inte riktigt tro på mig själv och att jag orkar så mycket som jag egentligen gör. Men idag har jag brytit en av dom!

Igår frågade jag Coola Karin på hennes blogg, vilket spinningpass hon skulle köra idag. Hon svarade 18 passet, dvs de som är 75 minuter! Jag har aldrig kört 75 minuter och tror nog inte riktigt att jag klarar av det. Sammtidigt har jag sagt att jag skall gå på Schlager-spinningen på lördag som faktist är just 75 minuter. Men på något sätt känns det på något annat sätt, fråga mig inte varför eftersom jag vet att det är Apollos backar som väntar, men det känns lättare!

Nå väl, åter till dagen! Jag gick in och bokade båda passen och tänkte att då kan jag ju välja när det närmar sig. Det var av ren feghet, ingenting annat! Nu anar ni säkert hur det slutade, jag tog fegheten och den mentala spärren i örat och sket i det! Ja menar, vad är det värsta som kan hända? Att jag inte orkar, att jag får mjölksyra och att benen stumnar! Men vad sjutton gör då det?




Sagt och gjort, jag mötte Coola Karin och satte mig tillrätta på cykeln. Efter uppvärmningen skrek Karin åt mig och undrade om jag va redo och självklart va jag det! Å efter det blev det bara bättre och jobbigare. Vi skrek åt varandra, åt den trytande orken, åt backarna och åt resten av klassen och åt Andreas som satt där framme. Jag skrek, Karin skrek och alla andra skrek vilket gjorde att taket i spinningsalen nästan lyfte och endorfinerna och adrenalinet sprutade. Det va jobbigt, jag blev svettig så att jag kunde vrida ur mina kläder, men det va underbart!

Det enda jag saknade var att jag inte kunde dela denna upplevelse med Power Puman som är med mig på allt annat tok jag och framförallt hon hittar på! Men nästa gång, då får även hon vara med och göra upplevelsen total. För ja, det kommer att bli en nästa gång, var säkra på det! För nu är även denna spärr borta och jag ska ta sikte på nästa! Så det så!

3 kommentarer:

Puma sa...

haha ja både du och k är bra på att skrikpeppa. ser framför mig hur det lät. :-) nästa vecka är jag där. bokat och klart!!

men du, har inte du och jag kört dubbelpass eller åtminstonde 90min tillsammans förut?

bra jobbat anyhow. om man väl sitter där kan man lika gärna sitta en kvart längre eller hur, bara uppvärmningen är avklarad går tiden snabbt! :-)

Pernilla "Nilla" Svensson sa...

Nej, det enda jag har kört är pias dubblepass... å det känns mentalt lättare (fråga inte varför)!

Jag kan säga att vi lät rätt mycket både jag och K. Men kul va det! Föresten , du har mail... typ tre... men de sista är det som gäller en så länge!

Karin sa...

skrikpepp!! *asg*