8 feb. 2008

Fredag 8/2

Drag, svett och tandagnissel!

Styrketräning
Som jag skrev för några inlägg sedan, har det varit väl tunt med styrketräning på en tag. Men nu är detta åtgärdat eftersom jag idag har utfört ett helkroppspass med både hantlar, stänger och maskiner! Det va ett kärt återseende kan jag meddela och jag, trots att jag morrade till ett par gånger, log största delen av tiden!

Började med benen, benpress och benspark! Därefter kom lastdrag och sittande rodd för ryggen, bröstpress (snedbänk i smith) för just bröstet och axelpress tillsammans med drag mot hakan i supersett med lös stång! Avslutningsvis blev det ryggresningar och tillslut två varianter av magplågning!

Passet kändes kanon! Eftersom jag kände mig lite ringrostig använde jag första settet i varje övning till att känna efter, därefter ökade jag upp vikten tills dess att det va vidrigt de två sista repetitionerna i settet och man fick ta i så att de fula minerna kom fram! Men skönt va det som sagt!

Mat och potatis
Nu har jag mumsat i mig den medhavda lunchen och ska sätta tänderna i lite jobb! Efter det blir det att åka raka vägen till hötorget för 55 svettiga minuter på spinningcykeln tillsammans med träningskompisen Puma! *roligt*

2 kommentarer:

Puma sa...

nu står jag inte på listan längre!! så nu är jag med!! :-)

Pernilla "Nilla" Svensson sa...

Tjihoooooo! ses snart bruden!