29 apr. 2008

Semester, morgonprommenad och pollen

ATJOOO!

Jag älskar våren trots att jag brukar bli lite låg ibland, jag älskar solen och jag älskar doften av vårregn! Men jag tycker väldigt illa om pollen och speciellt björkpollen! Jag är en av många som nyser och har rinnande ögon så här års! Nu finns det rätt bra medicin mot detta om det inte vore så att jag blir så trött av just allergimedicin! Ge mig en tablett och jag somnar två timmar senare! Därav försöker jag låta bli dessa tabletter så långt som möjligt och istället låter jag förkyld och ser ut som jag levt på whisky ett par veckor! Man kan säga att det är som att välja mellan pest och kolera!

Trots detta var jag i morse ute på en skön morgonprommenad, jag har ju semester! 30 minuter innan frukost va det jag och min Mp3 spelare tillsammans med morgonsolen! En skön start på dagen då jag ändå vaknade av att solstrålarna värmnde mitt ansikte i sängen!

I övrigt idag har jag ett par plander som jag ska försöka få ihop, jag tänkte träna, gå på stan, fixa fötterna (jag har bokat pedikyr) och så skulle jag vilja hinna svänga förbi Moderna Museet och se Andy Warholl utställningen. Sen skulle jag vilja klippa till håret och bara vara ledig. Ja ni ser ju, nått måste jag försöka prioritera bort! *skrattar*

Ha en underbar dag, vad ni än hittar på! Å vet ni va, i Stockholm ska det bli 20 grader! Underbart!

4 kommentarer:

Anonym sa...

Åh vad lyxigt med 20 grader i Sthlm. Jag längtar tills jag själv bor där!!

Vilken härlig start på dagen dessutom. Har samma problem med pollen och medicin jag med, vad ska man göra liksom?!

Ha en fortsatt bra dag :-)

Löpning & Livet sa...

Ja usch vad trött man blir av medicinen! Kan de inte uppfinna nån bättre..

Puma sa...

hann du med allt?

Anonym sa...

Kan verkligen hålla med pollen är ett satans otyg. Men de finns inte så mkt att göra åt. Bara att välja mellan trött i huvet av pollen eller trött i huvudet av medicin