30 apr. 2008

Pernilla frågar, Nilla svarar

I brist på träning den här veckan kommer här min intervju med mig själv!



1.Hur länge har du bloggat?
Ett år ganska precis!

2. Hur såg din bild av bloggar och bloggare ut innan du själv börja blogga?
Jag visste nog inte om dom! I början hade jag en blogg via msn där jag och mina närmsta vänner (även kallade musketörerna) skrev vad som hände i livet. Detta va ett bra sätt då en av oss bodde i Australien och en annan va reseledare vid tidpunkten och vi genom bloggarna kunde hålla varanda uppdaterade. Efter ett tag blev min blogg mer inställd på träning och jag bestämde mig att starta denna!

3. Vilken var den första blogg du förälskade dig i?
Första bloggen jag läste var Cissis blogg, den första träningsblogen var Pumas

4. Hur känner du dig inför dina första blogginlägg, när du såhär i efterhand läser dem?
Jag är stolt över mitt första inlägg i denna blogg, men det första inlägget i msn-bloggen! Nä, det är tur att den är glömd och begraven!

5. Hur många bloggar återvänder du till regelbundet som läsare?
Jag har lagt upp mina favoriter på Bloggkoll - här håller jag mig uppdaterad! Sedan läser jag även Frida och Palles blogg och Fitnessguruns, vilka inte finns på Bloggkoll! Så läser ni detta, lägg upp er där!

6. Av de bloggare du läser, hur många procent är dagboksbloggar och hur många är ämnesbloggar/t.ex. teknikbloggar, modebloggar, politikbloggar?
Nästan 100% är träningsbloggar, men det finns undantag! Morrans blogg om sin kamp och sedan sin lycka över sitt barn är en av dom som inte handlar om träning!

7. Nämn en bloggare som verkar väldigt olik dig, vars blogg du tycker om?
Här säger jag som Puma, jag älskar Coola Karins blogg! Hon och jag är så långt ifrån varandra som det bara går, men jag är så löjligt inmoponerad av henne och hennes engagemang och järnvilja! Coola Karin är Cool!

8. Nämn en bloggare som verkar väldigt lik dig, vars blogg du tycker om?
Jag vet inte om det är någon som är väldigt lik mig, jag e liksom lite för gammal, lite för tjock och lite för ironisk *skrattar* Men även fast dom inte e lika mig kan jag ju gilla dom ändå, så det så!

9. Vad tycker dina närmaste om att du bloggar?
Min mamma tycker det är jätteroligt eftersom hon då vet vad jag gör.Det händer mer än en gång att hon ringer och säger "jag läste i bloggen eftersom du inte talar om..." Min syster kallar mig bodybuilder å mina kompisar undrar om nått har hänt om jag inte bloggar på en dag, så nog läser dom den allt!

10. Tycker folk som känner dig att du är dig själv i din blogg?
Ja det hoppas jag! Jag har i alla fall inte hört något annat och jag försöker i alla lägen att vara mig själv! Jag kan ju inte vara så mycket mer än så!

11. Har du hittat en fungerande gräns för hur privat du vill vara i din blogg, eller tänjs den gränser hela tiden?
Jag har en bra nivå tycker jag allt!

12. Nämn några saker som du aldrig skulle blogga om och varför?
Jag skulle aldrig blogga om något om det skulle skada mina vänner och min familj eller om någon utryckligen säger NEJ!

13. I vilken utsträckning bloggar du för att få bekräftelse tror du?
Bekräftelse för vadå? Möjligtvis bekräftelse från mig själv, ingen annan! Kan jag inspirera en enda liten människa att sluta banta och börja leva och träna, då har jag lyckats med allt och då ger det mig bekräftelse, men det är ju det jag strävar efter. Kan jag, kan alla! Jag lovar!

14. Tror du att man kan lära känna en person genom att läsa hennes/hans blogg?
Jajjemensan! Dock inte helt men väldigt mycket, lite som att få allt vesäntligt serverat och sen om/när man ses behöver man bara komplettera med ögonkast, handrörelser och garv!

15. Har du träffat folk IRL (in real life) efter att ha fått kontakt med dem via bloggen?
Visst har jag det, jag ska hem till en ikväll och käka middag! Å i helgen.. ohh ja!

16. Tror du det kan vara skadligt för vissa personer att blogga?
Ja det tror jag! Pro-Ana bloggarna... behöver jag säga mer?

17. Har du någonsin blivit sårad av någonting som skrivits till/om dig i kommentarer eller i andra bloggar. Och isåfall: Hur har du hanterat detta?
Nej faktiskt inte, alla som läser här (och det här) e så fantastiskt snälla!

18. Har du skrivit saker du ångrar i din egen eller andras bloggar?
Nej! Jag står till 100% för allt jag skriver och försöker vara ärlig, alltid!

19. Hur ser bloggandets nackdelar ut, för dig?
Inga alls just nu för mig personligen! Jag försöker bara se det possetiva i att få vara löjligt egoistisk och få människor att läsa om det! Sen kan jag tycka lite synd om sånna småtjejer som har dom stora modebloggarna som verkar leva, andas och sova med sin blogg

20. Tror du att du fortfarande efter två år bloggar? I såfall: Tror du att ditt bloggande förändrats då?
Jag hoppas att jag fortsätter, men kanske med en annan vinkling! Man vet ju inte vad livet har att erbjuda om två år!

21. Tror du att bloggarna har någon inverkan på vår kultur, eller är de en grupp människor som mest påverkar varandra?
Oh ja, speciellt de unga tjejerna som har sina favoritbloggars upphovsmän som idoler! För oss gamla är det väldigt kul att få inblick i de man inte är med i men alltid har undrat hur det funkat *s*

22. Kan du sammanfatta kort vad ditt bloggskrivande har betytt för dig?
Massor! Jag har fått nya vänner som jag umgås med, vilket inte är det lättaste när man e över 30 och bor i Stockholm! Jag har fått ett uppslag i FitnessMagazine som handlade om mig genom bloggen och även en fantastiskt bra intervju i en lokaltidning, vilket jag inte skulle fått utan bloggen! Jag har fått kontakt med kunniga och hjälpsamma människor som tror på mig och vad jag håller på med å mycket mycket mer! Sen får jag ju vara enormt egocentrisk utan att någon säger något om det, å när händer det i det "vanliga livet"?


23. Kan du sammanfatta kort vad bloggläsandet har betytt för dig?
Det tog lite tid och jag fick tänka till, det kan väll inte va skadligt! ;)

Inga kommentarer: