6 apr. 2008

6/4 - Styrketräning i Telefonplan

Lite skakig men helt OK!

Rygg, biceps, mage
Jag hade bestämt med Puma att vi skulle träna idag och eftersom vi inte hittade ett enda pass som kändes roligt bestämde vi oss för styrketräning. Nu blev det dock en roligt men väldigt spontan utekväll för mig igår och sen blev den dessutom, så efter exakt 4½ timmars sömn ringde jag till Puma för att ställa in. Nu svarade hon inte (hon hävdar att on inte hörde, jag hävdar att det är ljug *s*) i telefonen, så då va det bara att samla ihop skärvorna av min gamla kropp, slänga i sig lite yogurt och så iväg! Så här efteråt va det riktigt skönt att inte sova bort hela dagen, men när jag gick hemifrån va jag varken glad eler pigg!




Nå väl, träning blev det och eftersom huvudverken släppte efter ett tiotal minuter körde jag hårt och strikt nästan hela vägen. Sittande rodd och lastdrag för ryggen, bicepscurl och hammercurl för biceps och slutligen en salig röra av magövningar där utmaningen låg att slå varandra i antalet crunch på boll! Vikt och repetitoner har jag faktiskt inte så stor koll på då det va Puma som höll i pennan!

Tillsammans e man stark
Det är kul att träna tillsammans! Det är bra när man kan få hjälp, när nån räknar åt en och när man blir peppad att orka den där sista sista repetitionen! Man får dock akta sig för att tappa fokus och tala om för sig att träning just är träning! Social får man vara innan och efter! Idag ordnade vi det sociala på Café Skvallertorget i Midsommarkransen där vi åt en nyttig lunch och när magen va glad och mätt försökte jag och Puma desperat göra av med penar på träningskläder inne i stan. Det gick inte alls, så nu har vi tjänat pengar igen!
Nu har jag lagat hela veckans matlådor, ätit middag och kollat på handboll. Så nu återstår bara berget av disk och sen e det tidig natti natt för den här Svensson idag!

1 kommentar:

Puma sa...

tack för idag (slut för idag?), jag mailar dig vikt och reps om du vill?