8 apr. 2008

Mellanmål No1

Så här ser vardagarnas mellanmål nummer 1 ut som intas 3 timmar efter frukosten och består av två kokta ägg och en halv avokado. Ägg, för att det ger bra protein och för att jag ska få till fördelningen mellan protein och kohlhydrater på ett bra sätt, avokado för att jag måste ha fettet!

Jag lider ju av så kallad bantarhjärna, dvs en hjärna som är så van att banta att den, utan att passera förnuftet, skär bort allt fett! Nu vet ni lika väl som jag att detta är helt fel och då får man lura hjärnan med avokado, lax eller varför inte lite nötter!

7 kommentarer:

Anonym sa...

God vilket tråkigt mellanmål, prova min goda dietmacka istället =)

http://www.fitnessguru.se/?p=90

Kram Sid

Puma sa...

410 kcal är ganska mycket för ett mellanmål... iaf. under diet och om man vill komma åt det goda fettet.

Puma sa...

fast du hade ju avokado med och det missade jag. sorry. och du beskrev det som lunch och det kan jag köpa.

Pernilla "Nilla" Svensson sa...

fitness och Puma:
Ja din macka är lite för kcal rik för mina mellanmål tyvärr... å andra sidan kan jag dela upp dom i två.. å då blir det ju inte så farligt, eller som Puma sa, man kan ha dom till lunch!

Stort tack för tipset fitness, tips mottages alltid tacksamt!

Anonym sa...

Ja kör du bara på en macka som mellanmål så blir det ju ca 200kcal! Vilket jag tycker är en ganska lagom mängd under diet!

Om du kör det som lunch så kan man köra på båda som jag sa :)

Kul att läsa i bloggen här, fortsätt skriva :)

Pernilla "Nilla" Svensson sa...

Nu har jag bokmärkat din blogg fitness... å här lovar jag att det fortsätts skivs så mycket som det bara går!

Nu finns mackorna med i mitt matschema för nästa vecka! Lovar att komma med recension efteråt! *garvar*

Anonym sa...

Kan inte göra annat än att ge två byggartummar upp! :)

/Sid