23 apr. 2008

23/4 - Spinning 75 min

Inte riktigt, men nästan!
Det blev inte riktigt som jag hade plannerat idag men det gjorde ingenting, för en av två är helt klart bättre än noll! Å med tanke på att jag fick Pia som lagkamrat istället för lagledare, kunde alternativet inte bli bättre!

Som ni förstår hade var det meningen att jag skulle köra både Pias och Andreas pass idag. Nu hann jag inte till Pia utna klev in på SATS Hötorget en fem över fem. Men jag bestämde mig att inte bli nerslagen av detta, här skulle det tränas!

Benstyrka
Jag körde ben i gymet! Jag drar mig för att köra ben eftersom jag får en sån ofantlig träningsverk varje gång. Men efter min och Pumas disskution vi hade för någon vecka sedan, den om teorin om att köra ben i samband med spinning så man liksom trampar ut träningsverken innan den hinner komma, tänkte jag prova! Sagt och gjort, efter en snabb sväng i Kinesis maskinen för baksida axlar, gick jag in till min älskade Smith maskin och körde igång. Det blev raka marklyft (med koncentration på att spänna rumpan och dra upp med baksida ben), utfall och vanliga benböj! Svetten skvätte ur pannan och benen darrade!

När jag var klar hade jag tid över till att köra lite skivstångsrodd och hantelrodd för ryggen och i väntan på att Pias cykelklass skulle vara över fick jag även in 3 set mage!

Giro diTalia
Å så va det äntligen dax, dax att äntra en varm och svettig cykelsal tilsammans med mina vänner i Lag Drago Rosso (som Andreas alltid döper oss som är med på hanns klass). Idag, etapp 15, skulle vi uppför, vi skulle med hjälp av vår fantasi och cykelns motstånd ta oss högt upp bland de Italienska bergen!

Svetten sprutade, benen trummade på. Hjärnan koncentrerade sig på bergen men lät sig inte påverkas av de hårt jobbande benen, hjärtat och lungorna. Vi skrek, hojtade och peppade varndra! Jag skrek, grimasherade och trampade. Och ja, det va underbart! 75 minuter eufori och spinningmagi, just där just då! Ballt!

Nu ska jag packa min övernattiningsväska, hälla i mig vatten och sedan sova gott, för i morgon väntar planneringsdagar med jobbet och således min andra matutmaning den här veckan!

1 kommentar:

Karin sa...

Kul att du fick till lite spinning ändå denna veckan! Giro d'Italia passet är ju magiskt! Jag kunde tyvärr inte komma, körde PH pass =)