7 apr. 2008

7/4 - Styrketräning


Måndag, det råder ett bedrägligt lugn på jobbet som nästan andas "lugnet före stormen" men bereode på detta fanns det idag tid att lyfta lite stål och skrot! Jag hade egentligen inte tänkt lyfta skrot idag, eftersom jag och Puma va så duktiga igår och eftersom jag faktiskt ska "Kinesa" (det heter nått annat egentligen, men jag lär mig aldrig vad) i morgon vilket även det är en form av styrketräning. Men nu, när tillfället uppenbarade sig, så begav jag mig alltså ner till gymet och körde ett kvickt men effektift pass!

Benböj, marlyft och börstpress i Smith samt axelpressar med hantlar. Rehab på skakmaskinen samt bosu-bollen och slutligen 40 sit-ups på boll! 35 snabba och effektiva minuter! I allt (utom sit-upps:en) va det 3*12 som gällde och jag såg till att det sved rejält de sista 2-3 repetitionerna i varje set!

Inga kommentarer: