21 apr. 2008

21/4 - Rythm by Dance!

Det är inte ofta jag bir förbannad och irriterad när jag är på jobbet. Jag brukar konstarea att vi tycker olika och men vi vill komma till samma mål och således måste kompromissa. Men idag blev jag både arg och irriterad.

Skrotad plannering
Jag hade min plan klar i morse, idag skulle jag dubbelspinna med Pia. Coola Karin skulle göra det samma och Puma skulle komma på den sena klassen! Alltså var kvällen utstakad och i morse såg jag riktigt fram emot kvällens träning. Nu blev det inte så! Jag kan tyvärr inte gå in på varför eftersom jag sekretessbeslut och annat som hänger över mig, men så mycket kan jag säga att väntan och frustration var två stora faktorer som fick mig att gå i taket!

Jag inser, när klockan närmar sig fyra och jag måste böra bege mig mot stan om jag skall hinna till 17 klassen, att detta inte kommer att gå. SMS:ar både Puma och Karin och säger att jag inte kommer att hinna! Nånstanns mellan halv och kvart i sex kommer jag från jobbet, sur som ett bi och irriterad mer än vanligt. Men jag hade bestämt mig, träna skulle jag! Så jag hoppar av i Tekniska, småspringer i ren irritation bort till Odenplan och tackar gudarna att jag har väldigt kort om tid på mig, eftersom jag annars troligtvis hade försökt shoppa mig gladare. Ner i underjurden, på med träningskläderna och i ren frustration körde jag lite rygg i väntan på att klockan skulle slå 18:30.

Rythm by Dance!
Det va en specialklass på SATS Odenplan idag! På SATS hemsida står följande att läsa: Rythm by dance är en fusion av yoga, indisk kathak och moderna dansstilar. Passet utgår från vår egen inbyggda två-takt, vårt hjärtslag. Och bygger både styrka, balans och smidighet samtidigt som effekten av yogans harmoni integreras med den energi och glädje som rytm kan utlösa i vår kropp och själ. Upplev det bästa av två världar - dynamisk yoga och rytmisk dans. Du är instrumentet. Rytmen ditt uttryck. Resultatet? Adrenalin och en massa rörelseglädje!

Det va alltså i min väntan jag läste detta, eller läste jag föresten, jag tror att jag bara såg ordet glädje och insåg att det va det jag behövde nu, i avsaknad från svettdroppar från spinningen!

Framme på insturktörspodiet står en blond tjej tillsammans med en mörkare tjej som sitter på en, vad det ser ut som, trälåda. Vi får en påse med två stycken "fotmand" men bjällror som vi ska trä på anklarna, av med skorna och yogamattor på golvet. Just då underade jag vad jag hade gett mig in på! Det visade sig vara en sarlig blandning av rörelse till musik och den där mörkare tjejens trummande på trälådan. Skulle jag försöka mig på att förklara vad som sedan hände skulle jag nog säga att det va en blandning av afrikansk, Bollywood Indiskt, jassdans och ja röröelse! Å där, mitt i min irritation och aggrition började jag att fnittra! Det gick inte att låta bli! För ni kan tänka er hur det såg ut med en full klass i Odenplans stora sal, där alla hoppar omkring okontrollerat med bjällror runt fotlederna!

Nu efteråt är jag fortfarande irreterad över att jag missade spinningen som jag så hade sett fram emot så mycket. Men jag har i alla fall fått prova något nytt och för mig helt galet! Å på något sätt va det rätt befriande att inte tänka på hur man såg ut, utan bara röra sig i någon sånär takt till musiken samtidigt som man faktiskt svettades ganska bra efter ett tag!

2 kommentarer:

Puma sa...

låter som en ganska kul plan b ändå! hoppas du blivit av med lite ilska nu... ;-)

Susanna sa...

Haha, jag kan föreställa mig hur det såg ut! Det är rörelseglädje det :) Skönt att du fick bort de jobbiga tankarna en stund och kunde byta ut dem mot träningsendorfiner...
Ha en bra kväll!