20 apr. 2008

Mat i kvadrat




Likväl som söndagar har betytt träning (se nedan) betyder det även matlagning för mig. Matlådor ska fixas och matplannering skall göras. Resultatet, förutom matlådorna, blir självklart ett diskberg, vilket får trängas på min minimala avställningsyta i köket!

Denna vecka är dock lite klurig att plannera eftersom jag både skall fira min mors födelsedag (det lätta) och på planneringsdagar, med övernattning, med jobbet (det svåra). Det possetiva i kråksången är att planneringsdagarna ligger på mina "höga" dagar, dvs torsdag och fredag, vilket gör att jag har lite mer att spela på. Så istället för att se farorna får jag koncentrera mig på mina egna val, det är ju faktiskt jag som väljer vad jag stoppar i munnen, inte någon annan. Och vem har sagt att jag inte kan ta med mig mellanmålslådor till planneringsdagarna?



Däremot har jag problem med dagen. Jag har, enligt mina uträkningar, ätit 1475 kcal idag, vilket är 125 för få. Anledningen till detta är att jag idag inte har varit lika flitig med mellanmålen som jag brukar! Så nu sitter jag här, mätt efter middag och efterrätt och har fortfarande mat kvar att stoppa i munnen. Jag har givetvis räknat med de kvällsmål bestående av "Natt protein", blåbärssoppa och havremjölk, så det ger inget ljus i mörkret. Nej, jag måste hitta på något annat, kanske ett kokt ägg till kvällsmålet *s* Vilka lyxproblem jag har! *garvar*

2 kommentarer:

Anonym sa...

Hmm.. Vad händer om du inte äter det exakta antalet? Jag försöker ligga på en ungefärlig kalorinivå, men lite under eller lite över gör mig inte så mycket!

Pernilla "Nilla" Svensson sa...

Anna: egentligen gör det ju absolut ingenting. MEN eftersom jag försöker äta efter ett kcal schema som bygger på att jag ska lura bort min förstörda kropp (rent förbränningsmässigt) från svält till förbränning så är det viktigt att jag i alla fall inte underskrider de förutbestämda kcal! Därav problemet.