19 jan. 2009

Tillbaka i Stockholm

Återigen måndag och vardag, men än kan jag inte släppa helgen som varit!

Lördag kväll och hemresan
Efter två dagar i skidspåren behöver man slappna av och tänka på något annat och det var precis det vi gjorde! Eftersom vår PowerPuma hade ordnat att vi fick åka och bada och basta på Holiday Club var siktet redan glasklart! Eftersom jag inte gillar att simma så tyckte jag att det var perfekt att det på Holiday Club finns det en "bastuvärld" med 7 stycken olika bastu varianter. Allt från Isbastu där det är -10 grader kallt till den varmaste bastun på +80 grader. Jag besökte dock ingen av dessa extremer utan höll mig mest till ångbastun!

När vi sedan var både rena och fina gick vi in mot byn och åt middag på resturang Grappa. En trevlig restaurang med lite för dålig service tyvärr men god mat hade dom och min pizza satt som handen i hansken!

Söndagen spenderades sedan i bilen på väg hem till Stockholm. Men innan vi lämnade Åre besökte vi Åre chokladfabrik och shoppade loss bland alla strutar fyllda med choklad! Ett himelrike för en sån som mig!

Förutom choklad fick jag även med mig ett gäng sponsorprodukter som vi delade upp mellan oss! Vatten från Vitamine Well, återhämdningsdrycker fårn Axa och Giromax, barer från Giromax samt havregryn och mussli från AXA. Å så självklart mössan från Craft som har suttit på huvudet i längdspåren under helgen!

Återblickar och funderingar
Innan jag somnade igår kväll låg jag och funderade på vad jag hade varit med om i helgen och jag kom fram till följande!

Jag har varit i Åre tillsammans med 12 andra personer, 10 tjejer och 2 grabbar som jag har umgåts, skrattat och skidat tillsammans med! Alla dessa människor, ingen nämd och ingen glömd, har varit fantastiska på alla sätt och vis och jag har lärt mig mycket både om skidåkning och om annat! Jag har för första gången i mitt snart 37 åriga liv stått på ett par längdskidor aka helvetesskidorna! Jag har ramlat och jag har svurit, blivit trött och hittat flytet om än i sekunder räknat varje gång! Jag har konstaterat att det är tungt att ta sig uppför och läskigt att ta sig nerför med dessa allt för långa skidorna på fötterna. Men och detta är ett stort MEN, jag har även insett att det är väldigt roligt att åka långfärdsskidor och ju mer jag övar detsto mer kommer jag lära mig och i sinom tid kanske jag åker både fortare och bättre!

Nu lägger jag denna upplevelse i upplevelsebanken, tar med mig mina nya och gamla vänner, mina nyvunna kunskaper och erfarenheter och blickar framåt! Framåt mot nya mål och nya "galenskaper"! Tack allihopa som var med uppe i Åre för en fantastisk helg!

2 kommentarer:

Erika sa...

Tack själv, det var verkligen en helt fantastisk helg!

Anonym sa...

Å vad skoj bi verkar haft, attans att jag helt missade att så många grymma var på samma plats som jag själv i helgen! Next time! Kramar!