6 jan. 2009

6/1 - Benträning med Puman

Ben gånger 100.. å jag som inte änns gillar benträning!

SATS Sickla!
Jag hade svåra våndor och gryma plågor innan jag pratade med Puma på MSN mitt på dagen idag. Skulle jag träna eller skulle jag inte, skulle jag vara lat eller skulle jag vara duktig? Svartet kom kvickt när Puma slänger ur sig, benträning på Sickla och utan att tänka efter svarade jag ja och åkte dit!

Puma hade en plan för träningen idag, allt skulle nämligen ske gånger 100. Ja ni läste rätt, 100 repetitioner i varje övning, å jag som inte änns gillar benträning. Men utmaningar är till för att tas och inte skulle jag vara den som bangade! Säger hon gånger 100 blir det gånger 100!

Vi började med benböj mot en vägg med en pilatesboll i ryggen! 4 gånger 25 men lite vila imellan och i sista settet avslutade vi det hela med 15 sekunder i jägarställning! Mina ben skakade värre än ett asplöv om sommaren, men det skulle visa sig att detta bara var början.

Efter benböj kom benpress och även här 4 gånger 25. Men den här gången så varierade vi oss lite eftersom vi efter varje byte förändrade vi fötterna. Högt ihop, högt isär, lågt isär (den absolut jobbigaste enligt mig) och lågt ihop. Å nu var det inte asplöv om sommaren, nu va det asplöv i orkan som gällde i mina ben!

Efter detta kastade vi oss ner i den liggande lårcurl. Men här tog benen slut innan 50 repitioner tyvärr. Men skam den som ger sig och nästa gång blir det nog fler ska ni se!

Puma visar tänderna och tar i!

Vi avslutade det hela med 100 repetitioner för vaderna. Inte för att jag behöver större vader, men iblan kan det nog vara bra att träna dessa ändå! Jag körde sittande vadmaskin med en 20kg viktplatta på medans Puma körde hederliga gamla tåhävningar!

Efteråt tg vi oss tid både för stretch och bastu vilken var dagen belöning för väl genomförd träning! Det va längesen jag hade så kul i ett gym och det var ännu längre sen jag tyckte det va kul att köra ben! Men idag va det kul, det va roligt och det va helt enkelt jävligt bra träning!

Hemfärd
När vi sent om sider klev ut från SATS hade det både blivit mörkt och börjat snöa! Men vad gör det när man har snälla vänner som kör en till tvärbanan och varm jacka som värmer i kylan! Väl hemma har jag lagat middag, matlådor till i morgon och packat om träningsväskan för morgondagen. Nu ber jag en stilla bön till träningsvärks guden och ber att jag kan ta mig upp ur sängen imorgon när jag vaknar. Risken är rätt stor att det kommer att bli problematiskt!

I väntan på tvärbanan! Tycker
snöflingorna blev ganska häftiga *s*

8 kommentarer:

Miss Agda sa...

Bra kört! :-)

Anonym sa...

Ja jösses! Vad du ligger i! Själv är jag ju studerande nu för tiden och sitter mest och jäser med matteböckerna i knät :) Den enda motionen jag får är att springa och jaga sonen när han gör saker han inte borde. Kram!

Puma sa...

tack för bra träning!

Pernilla "Nilla" Svensson sa...

MissAgda: Tack tack, man gör så gott man kan du vet! Men det va Pumas idé med 100!

Jonna: hej vännen! Hihi då får man hoppas att pyret är en busig kille som får mamma att springa massor *skrattar*

Puma: Tack själv!

Anonym sa...

Jag måste bara fråga. Om du tränar så mycket och så hårt, hur kan du då vara så tjock? Och du, by the way, du har ganska ful frisyr. God fortsättning på träningsåret.

Perre

Pernilla "Nilla" Svensson sa...

Perre: ja du, hade jag haft svaret på den frågan så hade jag inte varit här heller, så det enda jag kan säga är att jag vet inte! Vad jag vet är att jag är vansinnigt kohlhydrats- och "svält" känslig dvs så fort jag äter för lite så tror kroppen att jag är på svält och lagrar allt. Men vad vet jag?!?

Sofy sa...

Just pass! 10 reps är bra många, speciellt när de hela tiden belastar benen! perfekt för Åre!!!

Anonym sa...

Fast träning är ingen "grej" man håller på med... Det är en livsstil, då måste du ha stenkoll på maten!!!

"Vad vet jag" är ett ganska knasigt argument, snacka med någon som tränar ordentligt på ett gym eller en dietist om du vill komma vidare...

Perre