16 jan. 2009

Dag 1 i åre


Jag har åkt skidor, nej fel, jag har tagit mig framåt på skidor och det är en väldig skillnad. Men 8 km har det blivit och det mina vänner är 8 km mer än jag har åkt längd någonsin!

Jag trodde att det skulle vara nerförsbackarna som skulle ställa till det, tänk vad jag hade fel. Nerförsbackarna e en barnlek om man jämför med uppförsbackarna. Där kan vi snacka utmaning! Det är tur att man har sån självdistans att jag i alla fall, med ett leende, kan ta av mig skidorna och gå upp för backarna utan att skämmas en sekund!

Två stora och hårda fall har det blivit idag. Det första kom stillastående i backe (ja jag vet) då jag fick bakvikt och föll som en fura. Det andra kom i en riktigt läskig nerförsluta, utan spår med avslutande sväng! Pang sa det, och så låg jag där på marken!

Idag har vi även haft hjälp av en fantastisk tålmodig, duktig och peppande lärare som har lärt mig grunderna. Stålt hållning, huvudet högt, stora tag och lätt böjda knän! Så enkelt i teorin, så svårt i praktiken! Men tack tack för all hjälp!

Nu har jag dock åkt klart för dagen. De andra ska visst försöka sig på en tävling i eftermiddag men där går min gräns. Jag kan langa vatten och hålla humöret på topp!

På tal om topp, gud va mycket saker vi har här uppe, tack för det alla snälla sponsorer! Havregryn, återhämtningsdrycker, vitaminberikat vatten óch pasta vinns i överflöd och vi tuggar så mycket och ofta vi kan. Även den snygga huvudbonaden ni ser på kortet är sponsrad och förutom knastret och den något lilla storleken, är den helt perfekt! Lagom varm och lagom kall när det är som i eftermiddag ett par minusgrader!

Inga kommentarer: