4 jan. 2009

13 timmars sömn

Inatt har jag sovit 13 timmar, jag upprepar TRETTON timmar! Jag tror att min kropp inte riktigt gillar mig!

Somnade runt 8 i soffan framför något trist TV program, vaknade vid 11 av att jag hade ont i nacken och hasade, via toalett och tandborstning, vidare in till sängen. Somnade innan huvudet hamnat på kudden och vaknade inte föränns klockan 9. Någonting säger mig att min kropp vill göra något slags statement och säga att jag endera får röra lite mer på mig, eller så beror det på att den inte riktigt är kurrant! Oavsett vilket, jag ska inte sova så länge!

Igår (lördag) var det annars en väldigt lugn dag. Eller lugn och lugn, jag städade mitt hem, tvättade massor med maskiner och bråkade med katten, men mer än så blev det inte! Eftersom det va lördag åt jag precis vad jag kände för inklusive en påse TuttiFrutti Passion (min last).

Idag har jag dock gått in i den första hela veckan och startat dagen med äggröra, räkor, avokado och kaffe. Till lunch blir det ris och kyckling och till middag bulgurrisotto med räkor och lime. Till detta bör jag få i mig minst ett mellanmål och ett kvällsmål, men eftersom jag gick upp lite sent får jag på något sätt öka ett av målen för att komma upp i önskad kcal mängd.

Det är lite krångligt så här i början att få ihop allting, men snart sitter det i ryggmärgen och då rullar det bara på!

Träning
Jag har tappat min motivation att ta mig till gymet. Fråga inte varför, men det är segt som sirap att ta sig dit även fast jag vet att är jag bara där så tycker jag att det är kul och det rullar på. Jag måste bara hitta det som tar mig i örat och reser mig upp ur soffan, men just nu vill jag mest bara titta på skidor på TV och dricka kaffe. Skärpning är det som behövs!

1 kommentar:

Karin sa...

Teven och soffan finns kvar när du kommer hem! Så! Chop, chop, iväg till gymet nu! =)