28 jan. 2009

Äta bör man.....

Jag använder Aftonbladets Viktklubb för att hålla ordning på mina kalorier just nu! Det kanske är ett dumt val eftersom det kostar pengar och för att jag inte äter enligt deras rekommenderade kcal (jag äter betydligt mer), men jag är van vid VK och kan det ganska väl samt att jag fick ett otroligt billigt erbjudande när det väl var dags, så varför krångla till det?

På VK kan man inte bara lägga in vad man äter, man kan lägga in vad man tränar och så räknar dom ut, rent schematiskt, hur mycket man ”har gjort av med”. För skoj skull la jag in lördagens träning på Nike Convention för att, på ett ungefär, se hur mycket träning det verkligen kommer att bli! Ja la in samtliga fem klasser som medel och jag sa att 60 minuters passet endast var 50 minuter (räknar alltså bort upp- och nervarvning) för att inte tai för mycket!

Med utgångspunkt från detta ska jag enligt VK, enbart under lördagen göra av med ca 2051 kcal (ge och ta ett par alltså, men på ett ungefär liksom)! Å då kommer min undran! Hur mycket måste jag nu äta för att både orka med och få ut så mycket som möjligt under dessa två dagar? Hur mycket måste man ”ladda upp” för att inte ”dö” innan dagarna är slut? Hur stor måste matlådorna vara?

Som vanligt, har man inte problem, så skaffar man sig dom!

2 kommentarer:

Anonym sa...

Jag är också registrerad där för att hålla ordning på mig själv, lätt och enkelt! Ladda med mkt mellanmål utöver frukost, lunch osv och ät när du känner att du behöver!

Puma sa...

jag gillar också vk. bara för att på ett enkelt sätt se vad jag får i mig. älskar deras pie chart.

jag tror inte du behöver krångla till det på nike. ät det du brukar äta, och lite till bara. det blir inte svårare än man gör sig.

jag äter allid 1700kcal, och när jag kör 2 pass blir det alltid över 1000 kcal. det är inte lika mycket som dina 2000 - men fundera hur du gjorde i åre. då gjorde du säkert av med i stort sett lika mycket.