7 jan. 2009

*¤%&&#"#### jobb och styrketräning för bröst!

Jag hade en klar och tydlig plan för dagen! Den skulle börja med att dubbelkolla allt ingför morgondagens flytt sen skulle jag "dra lysrör" resten av dagen och slutligen gå klockan 4 för att hinna med Pia-spinning klockan 5. Hur det gick? Inte alls så klart!

Jobb eländet
Varför ska alla människor komma på allt "fem-i-tolv"? Varför ska man komma på att "Oj då det har vi inte tänkt på" och framförallt varför ska allt detta just nu hamna i MITT knä? Det va precis det som hände idag och klockan 3 i eftermiddag ringer telefonen med ett "Aj fan Pernilla, du måste visst...." och som ett trollslag försvann min plannerade spinning! Så istället för ett Super pass blev det ett jobbslit och istället för svett och endorfiner blev det adrenallin och svordommar!

Dock ska jag inte bara klaga, jag har faktiskt hunnit med ett 25 minuters besök på mitt "gamla" jobbgym idag. 25 minuter var alltså från dörr till dörr (alltså ingången till gymet) och under denna korta och begränsade tid hann jag med bröstträning! Det blev: Bänkpress (PB så det sjöng om det då jag hade "passning"), bröstflyes i superset med bröstpress med hantlar och slutligen armhävningar med hjälp av sådanna där "bockar" som gör att handlederna inte behöver belastas så mycket!

Efter en snabb dusch sprang jag åter upp till jobbet inget ont anande om vad som komma skulle!

1 kommentar:

Miss Agda sa...

Det var iaf riktigt bra av dig att inte ge upp utan att köra nånting iaf! Ett kort pass är bättre än ingenting! Här hostar jag o äter godis. Längtar efter att få springa, men förkylningshelvetet verkar ha gott loss i vår familj så det är bara att vara ödmjuk inför det o VILA...