12 jan. 2009

12/1 - styrka och cardio

Ja jädrar i min lilla låda, ibland e det bra att inte tänka för mycket och bara göra!

På vägen hem
Jag satt på bussen på vägen från jobbet, jag åkte förbi 2 SATS och jag satt kvar, jag var senare än jag hade tänkt (det blev lite mycket ska bara) och jag funderade starkt på att åka hem. Men icke! Bussen stannar i Liljeholmen och där finns det ju nu mer två SATS att välja ibland. Jag valde det i "centrumet" och utan att tänka vidare på saken gick jag dit, med snabba och bestämda steg! Här skulle det tränas!

Styrketräning bröst - baksida axel!
Gym delen på SATS Liljeholmens C är inte det mest moderna, det finns inte riktigt dom grejerna man är van vid, men dom har hantlar och bänkar och med dessa kommer man långt!

Idag var det alltså dax för bröst och jag gick ut hårt. Bröstpress i maskin (som jag iof inte kände igen, men jag tjuvkikade på killarna innan) ca 6 set. Jag började väldigt lätt och ökade på viktplatta för viktplatta. I det sista settet va det tungt och det sved i musklerna, men ack så skönt det var!

Sedan gick jag bort till handlarna och körde det välkända supersettet lutande börstpress med hantlar tillsammans med lutande bröstflyes med hantlar! Här körde jag bara 4 hela sett, men jag lovar att jag svor ordentligt inombords i det sista, dom skulle upp, men ack så jobbigt det var!

Efter detta irrade jag runt en liten stund och hittade tillslut en Pec-dec maskin som man både kunde köra baksida axel och bröst med! Jag starade med bröstet och med vilja och endorfiner fixade jag ytterligare ett par sett för bröstet! Efter det ställde jag om maskinen och lättade på vikterna, för att gå på baksidan av axeln. 3 sett i maksin och tre sett med hantlar blev slutresultatet!

Jag brukar försöka att komma ihåg att kombinera just bröst och baksida axel, men det är inte alltid att jag gör det. Men idag lyckades jag alltså! Å nu var det så dax för lite kondition!

Spinning
Jag börjar faktiskt vänja mig något med dessa elendiga cyklar dom har på detta ställe (gamla WC), men jag tror itne jag skulle klara av mer än 45 minuter på dom efter som jag inte riktigt sitter bra utan får rätt ont i ryggen efter en cykelklass på dessa cyklar. Idag körde jag dock bara 30 minuter, men öste på redan från start. Detta gav att jag både blev rejält svettig och kände hur ben och hjärta jobbade ordentligt! Efteråt var jag skönt trött och nöjd med min träning!

Nu har jag lagat alla matlådorna (inkl morgondagens middag) till både tisdag och onsdag. I mitt kök ser det ut som jag lagat mat till ett helt kompani och ångkokaren har gått varm i nästan en timme. Men snart (det är bara riset kvar) är allt klart och jag kan med gott samvete somna framför TVn ikäll!

2 kommentarer:

Anonym sa...

Ojj laga mat för flera dagar, inte illa :P Sov gott!

Pernilla "Nilla" Svensson sa...

Mmm men nöden har ingen lag du vet och har man lovat att jobba tills det är klart, ja då får man även fixa matlådor (så man inte hamnar i !faan vad jag är hungrig! träsket)