21 jan. 2009

21/1 - Morgonträning men flås (och Ciz)

Upp i arla morgonstund, att jag var vaken var en överdrift men väskan var packad och det var bara att sätta på autopiloten och gå!

Morognspinning
Att ta första bussen hemifrån känns alltid lika otrevligt, men när man väl sitter på den brukar det lossna! Då går det på rutin och man behöver inte tänka så mycket!

Idag hade jag bokat möte med Ciz på SATS Hötorget för ett morgonpass med spinning. Vi hade tid på oss att snicksnacka en stund innan det var dax att börja. Jag har ju hävdat att min kropp nu är helt återställd efter skidåkningen, men jag måste nog revidera detlite! Min kropp är återställd om man utesluter höftböjarna vilket jag fick erfara bittert fick erfara, för aj så ont det gjorde!

Passet i sig va kanske inte någon höjdare, men det gav det jag var ute efter, nämligen en ordentlig genomkörare för benen. Jag försökte koncentrera mig på att trampa ut benen, ha bra tempo och lagom motstånd. Alltså inget pass som går till Spinning High, men ett pass som jag tror gjorde nytta för mina ben!

2 kommentarer:

Anonym sa...

Tack å bock! Det var skönt att återuppliva gamla morgontakter. Snart är jag på gång 100% igen!!!

Erika sa...

Vad sweet att du är på gång :)