17 jan. 2009

Dag 2 i Åre

Med orehärt stela ben reste sig en Nilla upp i morse, allt för tidigt och allt för trött för att ordentligt känna efter. Det var nog tur det, med tanke på det som komma skulle

Längdskidornas mysterium!
Att ta sig fram på ett aldeles för långa och aldeles för smala skidor i ett på vissa ställen obefintligt spår är inte helt lätt. Är man sen stel av träningsvärk och ovan blir det inte lättare! Idag var det precis så! Trotts detta lyckades jag att ta mig runt ett varv på 5km slingan. Men ett varv fick räcka och efter genomfört åk gick jag ganska lättad att det var över och gick med ganska stappliga steg tillbaka till skiduthyrningscentret och lämnade tillbaka "helvetes skidorna"


Precis här ramlade jag och det är helt platt!

Dagens åk kan sammanfattas med vilja, jävlar annama, ömmande höftböjar och ett fall på raksträcka! Jag gick nerför det två vidrigaste backarna och den sista backen uppför, ramlade två gånger och den sista kilometern var nått av det längsta jag har varit med om! Men ganska stolt var jag när jag stakade mig måt "målet"!



Ikväll väntar spa, middag på stan och ett glas rött till Nilla, för det är jag värd!

3 kommentarer:

Miss Agda sa...

Ni verkar ha det underbart! Spa är inte helt fel det heller:)

Anonym sa...

Njut ordentligt för det är du värd alla gånger :)

Em Löfgren sa...

allt som allt låter det som en toppenresa!! =)