17 mars 2008

Två veckor har gått!

Några av mina snälla bloggvänner undrar hur det går med herr Nikotin! Här kommer en liten uppdatering!

I lördags va jag på fest, då fick mr Nikotin ett poäng! Jag tjuvrökte faktiskt lite, dock helt medvetet och med huvudet på skaft! Jag stod emellan att drick sockerdricka på festen eller ta ett glas vin (ehhh eller två) och riskera att bli röksugen. Jag valde det senare! Däremot kan jag meddela att det inte smakade inte vidare gott! Det va mer vanan som tog överhanden, vanan och det sociala balkongsnacket. Så efter lördagskvällens lilla baklag är jag åter på banan igen!

Jag har således hållit upp i två veckor och en dag idag, men tjuvrökt en kväll (lördagen) så i matchen står det 14-1 till mig. Jag har även upptäkt att Läkerolmissbruk inte är så bra för magen, men nu kommit på ett annat sätt att hålla nikotinet på avstånd, jag sköljer munnen med Listerin! Har en liten flaska här på jobbet och det funkar kalas! Man vill inte röka om det smakar mint i munnen!

Kampen fortsätter alltså och pengahögen hemma växer! Det ser alltså ljust ut kan man säga!

4 kommentarer:

Löpning & Livet sa...

Bra jobbat! Bra också att du inte deppar ihop totalt över "bakslaget". jag är helt övertygad om att du kommer klara det här superbra! :)

Sofy sa...

IHHHHH!!!! Bra bra bra bra!!! Det är ju fantastiskt resultat! Blir det något speciellt med pengarna!?

Kramen

Pernilla "Nilla" Svensson sa...

nja... allt jag vet är att jag ska göra något roligt för pengarna.... sen får vi se vad det blir! Men unnamig nått ska jag allt!

Anonym sa...

Kanon :) Du är verkligen jätteduktig, Nilla! Du kommer att klara detta galant!!