12 mars 2008

12/3 - BEN!


Vissa saker gör man av ren glädje, andra inte!


Discobyggare
Jag önskar att jag vore en discobyggare och på så sätt slapp träna ben! För det första tycker jag att benträning e rätt trist, för det andra får jag alltid sån mördar träningsverk efteråt! Om jag hade varit discobyggare hade jag ju sluppit allt detta! (Discobyggare = en tränande, oftast kille, med breda axlar, rutor på magen liten fast rumpa och taniga, helt otränade ben)

Men idag va det alltså dax för veckans (ehhh månadens kanske) benträning! Allt fokus på benen alltså!

Dagens ganska snabba pass blev följande: Benböj i smith, Utfall i smith och raka marklyft i smith! Smith stången på jobbets gym väger 20kg och till de las alltså vikter på! Jag körde 3*8 (samt en uppvärmnings runda) i både benböj och marklyft dä'remot blev det bara 2*8 i utfallen eftersom mitt ena knä började göra riktigt ont i slutet!

Efter detta körde jag benspark/lårcurl i superset 3*10 och avslutade sedan passet med 3*10 breda benböj (dvs benen brett isär, det tar lite mer på rumpa och insida lår) men "lös stång" som vägde 10 kg!

Sammanfattningsvis kan man väll säga att ja, jag kommer att få träningsverk efter dessa ca 30 minuter! Detta trots att jag va extremt nogran med stretchen samt att jag fick i mig både protein och kohlhydrater DIREKT efter passet! Nu väntar köttfärspaj med sallad och avokado!

Uppdatering: Två timmar senare, det börjar redan pirra i baksida lår och rump! Det kan inte bara bli en lång onsdag, det kan även bli en plågsam torsdag!

1 kommentar:

Karin sa...

Bra jobbat med benträningen! Det är inte o leka med det där! =)

Och grymt bra jobbat med din andra utmaning, du kommer ju fixa detta galant! Heja heja!