26 mars 2008

26/3 - Lunch styrka

Segt va det, det tog emot och det gjorde ont, men nu efteråt är det både skönt och bränner så där lagom mysigt i armarna! Styrketräning kan verkligen både vara döds skönt och fullständigt vidirgt på en och samma gång!

Bröst - triceps - axlar
På programmet idag stod det som ni förstår ingenting som hade med ben att göra utan istället va det alltså bröst, triceps och axlar på programmet. Det blev återigen samma övningar, som jag snart måste byta ut jag vet, som föregående veckor och som introducerades när jag och Puma tränade ihop. (På tal om det Puma, när kör vi styrketräning nästa gång?) Bänkpress och sned bänkpress i Smith, puchdowns och omvänd puchdowns med stång i CC samt ett sett med rep i CC och triceps kickbacks med hantel. Och tillslut drag till hakan med lös stång i superset med axelpress med lös stång! Allt avslutades så klart med Flyes med hantlar för axlarna, först 3*8 sen i droppset (från 8 till 12 repetitioner), det svider skönt kan jag meddela!

Lunch
Jag har ju börjat äta kyckling till lunch igen! Det är jag och alla matlådor mot världen! Idag, som så många andra luncher, blev det ångkokt kyckling med fullkornsbulgur, sånna gröna bönor med balsamkräm på! Redan om 1½ timme ska jag äta igen, då blir det pasta, ägg och kalkon, å så där håller det på! Äta 7 gånger per dag kräver både sin tjej och sin plannering! Men jag lovar, man hinner inte bli sugen på nått imellan, eftersom man hela tiden e lite lagom mätt!

Jag säger bara, bort med den stora överjästa magen (svullnar rätt bra av alla kohlhydrater under påsken) och fram med de gömda rutorna på magen! *skrattar*

5 kommentarer:

Anonym sa...

Jag har magrutor... Under fluffet!

Pernilla "Nilla" Svensson sa...

anna, jag me... men jag döljer dom väl *skrattar*

Puma sa...

jag kan träna när som! grabben åker till åre på fre och är borta en vecka...

Anonym sa...

*skrattar* ja, nu kommer du att äta nästan lika mycket som jag gör (som äter upp till 8 mål om dagen)! Hur har du lagt upp det nya matschemat?

Pernilla "Nilla" Svensson sa...

Susanne: visst har jag ett litet schema. Mila mig e du snäll (adressen ser du uppe till höger under om mig) så ska jag berätta allt för dig *s*

Puma: ja just det ja... vi ses ju ikävll du och jag... så tar vi det då! Å då har jag föhoppningsvis vadderade byxor *aj aj aj*